היה שלום, סר טרי פראצ'ט

מרץ 12, 2015

טרי פראצ'ט הלך לעולמו - סופרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

בצער רב, צוות הספרייה הפנטסטית נפרד מטרי פראצ'ט – אחד מסופרי הפנטסיה המפורסמים ואהובים ביותר בעולם.

טרי פראצ'ט איננו. תאריך מותו התווסף לערך שלו בוויקיפדיה, כך שאנו יודעים שזה רשמי. סופר הפנטסיה האהוב הלך היום לעולמו, בגיל 66, עקב סיבוכים של מחלת האלצהיימר, ממנה סבל במשך שנים ארוכות ובה נלחם בגבורה. פראצ'ט אובחן ב-2007 כסובל מזן של אלצהיימר, אשר תוקף גם אנשים צעירים. בעקבות זאת, החל להיות פעיל במאבק במחלה ותרם כסף רב למחקרים בתחום. כמו כן, נעשה פעיל לקידום זכותם של חולים סופניים ליטול את חייהם ולמות בכבוד.

למרות התחזיות, מחלתו של פראצ'ט התקדמה לאט, והוא הוסיף להיות פעיל, הן בכתיבה והן בתחומים אחרים. לא זאת בלבד שהמשיך בכתיבת ספרי עולם הדיסק (הספר ה-40 בסדרה, Raising Steam, ראה אור ב-2013), אלא שהחל גם בכתיבה של סדרות חדשות, ואף הגשים את חלומו לכתוב מדע בדיוני, עם סדרת "The Long Earth", תוך שיתוף פעולה עם סטיבן באקסטר, סופר מדע בדיוני מפורסם בזכות עצמו.

את כל זאת הצליח להגשים באמצעות סיוע של אמצעים טכנולוגיים, לרבות תוכנה מיוחדת לזיהוי קול, ומערכת שעזרה לו להיזכר במילים בהן רצה להשתמש. ב-2013, עוד זכיתי לראות את פראצ'ט, בכנס הפנטסיה העולמי. זה היה כבוד גדול שלא ציפיתי לו, אך גם מקור לצער רב, כיוון שהשפעת המחלה על הסופר, בעל המוח החד והלשון החדה לא פחות, הייתה ניכרת. יכול הייתי לפגוש בו שוב, אבל העדפתי להימנע מכך, כדי לכבד אותו ואת זכרו. מן היום בו נודע על מחלתו, כל ספר חדש שפרסם היה בבחינת מתנה מיוחדת ואולי אחרונה, וכעת לא יהיו עוד.

לפני שעות ספורות פרסם עוזרו של פראצ'ט הודעה בטוויטר, לכאורה בשם דמותו של מוות:

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

"סוף סוף, סר טרי, עלינו לצעוד יחדיו."

 

לאחר מכן פורסמה ההודעה:

"Terry took Death’s arm and followed him through the doors and on to the black desert under the endless night."

"טרי אחז בידו של מוות והלך בעקבותיו אל מבעד לדלתות ואל המדבר השחור, תחת שמי האינסוף."

כעת הסופר שנודע, בין השאר, בזכות הייצוג שובה הלב של מלאך המוות מעולם הדיסק, יכול לנוח, לאחר קריירה מפוארת ולאחר שנגע בלבבותיהם של מיליוני קוראות וקוראים בכל רחבי העולם.

 

היה שלום, סר טרי ותודה על כל הספרים הנפלאים ועל הצחוק שהענקת לכולנו!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.