היה שלום, מר ספוק

פברואר 27, 2015

לאונרד נימוי (ספוק) הלך לעולמו - מסע בין כוכבים - הספרייה הפנטסטית

בצער רב, צוות הספרייה הפנטסטית נפרד מן השחקן לאונרד נימוי, הלוא הוא ספוק מ"מסע בין כוכבים"

היום הלך לעולמו השחקן לאונרד נימוי (1931 – 2015) והוא בן 83. נימוי ייזכר תמיד בתור דמותו האל-מותית כספוק, חבר הצוות הוולקני של ה"אנטרפרייז" המקורית. למרות כישרונותיו הרבים, נזכר במשך מרבית חייו בתור ספוק, ואף המשיך להשתתף בסרטי "מסע בין כוכבים" ולפגוש מעריצים הרבה אחרי שחבריו האחרים לסט ולצוות החללית פסקו מכך.

נימוי גילה לפני כשנה כי הוא סובל ממחלת ריאות בשם COPD, כתוצאה מנזקי עישון. הוא הזהיר את מעריציו לא פעם מפני נזקי העישון בשנותיו האחרונות. בינואר 2014 כתב בטוויטר: "הפסקתי לעשן לפני 30 שנה. לא מספיק מוקדם. יש לי COPD. סבא אומר, הפסיקו לעשן עכשיו!! LLAP". בינואר השנה, כשמחלתו כבר הייתה בשלב מתקדם, כתב שוב: "אל תעשנו. אני עישנתי. הלוואי שמעולם לא הייתי עושה זאת. LLAP" (קיצור של Live Long and Prosper).

בזמנים כאלה, איכשהו, הצער האישי שלי מתגמד לעומת צערם של האנשים אשר הכירו אותו בחייו, וכמעט לכל אחד מעבר לגיל מסוים יש סיפור לגבי אהבתו לדמות של ספוק ול"מסע בין כוכבים". השפעתו של נימוי גדולה מן היכולת לתאר במילים פשוטות. לכן, אקח צעד אחורה ובמקום זאת, אביא את מילותיהם של חבריו.

 

חברו לצוות, ג'ורג' טקאי (היקארו סולו) ספד לו:

"Today, the world lost a great man, and I lost a great friend. We return you now to the stars, Leonard. You taught us to “live Long And Prosper,” and you indeed did, friend. I shall miss you in so many, many ways."

“היום איבד העולם אדם גדול ואני איבדתי חבר טוב. אנו משיבים אותך אל הכוכבים, לאונרד. לימדת אותנו 'לחיות חיים ארוכים ולשגשג', וכך אכן חיית, חברי. אתגעגע אליך בכל כך הרבה מובנים."

 

חברו, וויליאם שטנר (קפטן קירק) כתב:

"I loved him like a brother. We will all miss his humor, his talent, and his capacity to love"

"אהבתי אותו כמו אח. כולנו נתגעגע להומור שלו, לכישרונו וליכולתו לאהוב."

 

זכרי קווינטו, אשר גילם את דמותו של ספוק במיזם הסרטים החדש הגיב אף הוא:

"My heart is broken. I love you profoundly my dear friend. and I will miss you everyday. may flights of angels sing thee to thy rest."

"ליבי שבור. אני אוהב אותך ממעמקי ליבי, חברי היקר. ואתגעגע אליך כל יום. מי ייתן ולהק מלאכים ישיר לך בדרכך למנוחת עולמים."

 

מילותיו האחרונות של נימוי בטוויטר למעריציו

בעידן האינטרנט, בו ידוענים רבים מתקשרים עם מעריציהם ברשת, זכה נימוי, שידע כי ימיו ספורים, להיפרד ממעריציו בטוויטר. 5 ימים לפני מותו כתב:

"A life is like a garden. Perfect moments can be had, but not preserved, except in memory."

"חיים הם כמו גינה. ניתן לחוות רגעים מושלמים, אך לא לשמר אותם, אלא בזיכרון."

 

ואכן, נימוי העניק למעריצים ולתרבות המערבית רגעים מושלמים רבים. הוא אולי עזב אותנו, אך ימשיך להשתמר בזיכרון עוד שנים רבות.

 

נימוי מספר בריאיון כיצד הגיעה לעולם "ברכת הוולקנים"

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.