סדרת פרידיין חוזרת למדפים

פברואר 14, 2015

מחזור ממלכת פרידיין - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

30 שנה אחרי שראתה אור בעברית, סדרת "מחזור ארץ פרידיין" חוזרת למדפים בהוצאה מחודשת, בסדרת מרגנית

אי אז, בשנות ה-80 של המאה ה-20 (1986, למעשה), ראו אור בסדרת מרגנית חמשת ספרי פרידיין, מאת לויד אלכסנדר, והצטרפו לשרשרת ארוכה של ספרי נוער ופנטסיה קלאסיים שראו אור בסדרה המיתולוגית. זמן קצר לפני כן יצא סרט אנימציה של דיסני, אשר התבסס על שני הספרים הראשונים של הסדרה. אך עם השנים, הן הספרים והן סרט האנימציה די נשכחו מן הלב ומן התודעה, לפחות בישראל. לכן, שובם של ספרי פרידיין, בעיצוב מחודש, היא בשורה מרגשת. כעת יוכל דור חדש להתוודע אל הסדרה וליהנות ממנה.

 

על הסדרה

5 הספרים בסדרת הפנטסיה, שזכתה בעברית לשם "מחזור ארץ פרידיין", הם: ספר השלושה, היורה השחורה, טירת ליר, טרן הנודד והמלך העליון. הספרים תורגמו על ידי אורי בלסם ומובאים גם במהדורה החדשה בתרגום זה. ספרי הסדרה זכו בפרסים רבים וסיפוריה, מלאי הקסם וההרפתקאות, המתובלים בשילוב של הומור ודמיון, נחשבים לאחת מפסגות ספרות הנוער לדורותיה. מבין חמשת הספרים, עד כה, ראו אור בגרסה מחודשת שני הראשונים.

 

ספר השלושה - לויד אלכסנדר - הספרייה הפנטסטית

ספר השלושה – תקציר העלילה (מגב הכריכה)

טרן היה משועמם מחייו כסגן-חזירת בחווה של המכשף הזקן דלבן. הוא מעולם לא תיאר לעצמו שייסחף בפתאומיות למסע רב-סכנות להצלת ממלכת פרידיין. כאשר הן-ון בורחת , יוצא טרן לחפש אותה. הוא מאבד את עקבותיה במעבה היער האסור, ובחיפושיו נתקל בשר צבאו של אדון ארץ המוות, אראון ובלוחמיו מטילי האימה.

 

היורה השחורה - לויד אלכסנדר - הספרייה הפנטסטית

היורה השחורה – תקציר העלילה (מגב הכריכה)

כוחות האפלה מאיימים שוב על ממלכת פרידיין. אראון אדון ארץ המוות, השתלט על היורה השחורה. הוא הטיל לתוכה את הגיבורים שנפלו בקרב, והם יצאו ממנה כגדודי לוחמים בני אלמוות. רק השמדתה של היורה השחורה תבלום את התעצמות כוחותיו של אראון. כל גיבורי פרידיין, ובראשם גוידיון נסיך דון, יוצאים למסע חשאי ורב תהפוכות, לגלות את הסכנה ולהציל את ארצם האהובה.

 

על המחבר

לויד אלכסנדר (1924 – 2007) היה סופר אמריקאי, שחלם כבר בילדותו לעסוק בכתיבה. כילד, העיד על עצמו שאהב לקרוא את שייקספיר, צ'רלס דיקנס ומרק טוויין. לדבריו, המלך ארתור היה אחד מגיבוריו, והוא נהג לשחק במכסה של פח ובמקל הליכה ששימשו בתור מגן והחרב אקסקליבר. למרות זאת, פחד כי אפילו מרלין הקוסם האגדי, בכבודו ובעצמו, לא יצליח להפוך אותו לסופר, כפי שחלם.

במלחמת העולם השנייה  שירת אלכסנדר כחייל והוצב בוויילס שבבריטניה. באותה עת כה הוקסם מנופי האזור, מן השפה ומן המיתולוגיה הוולשית, ששהותו באזור העניקה השראה לספריו, אותם החל לכתוב כשחזר לאמריקה. ואלה היו רבים מאוד. במהלך חייו כתב יותר מ-40 ספרים, אשר היו אהודים על ידי הקוראים והמבקרים כאחד וזכו בפרסים רבים. עד היום, אף על פי שהוא פחות מוכר בישראל, אלכסנדר נחשב לאחד מגדולי סופרי הפנטזיה, במסורת של ק"ס לואיס וג'.ר.ר. טולקין.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.