עוצמה מעוץ – המלצה וביקורת

פברואר 13, 2015

עוצמה מעוץ - הוצאת עוץ - הספרייה הפנטסטית

המלצה וביקורת של ברק לנדסמן, בן ה-11, על "עוצמה מעוץ", מאת ל. פרנק באום – הספר השלישי בספרי עוץ.

 

ב"עוצמה מעוץ" אנחנו פוגשים שוב את דורותי מקנזס, הפעם בליווי הדוד שלה, הנרי. בתחילת הספר הם יוצאים לשיט לאוסטרליה, לבקר את בני דודיו.

בדרך מתחילה סופה בים. רב החובל אומר לכל הנוסעים להיכנס לבטן הספינה, אבל דורותי לא שמה לב שהדוד שלה הלך לתא המנוחה שלהם ולכן היא יוצאת לחפש אותו על האונייה. כאשר הסופה מתחזקת היא נאחזת בלול תרנגולות כדי לא לעוף לים, אבל זה לא עוזר, הרוח קורעת את החבלים שקשרו את הלול ודורותי נסחפת אתו מהאונייה. אחרי יומיים של היסחפות דורותי מגיעה לחוף של עוץ בלי לדעת את זה.

במהלך הימים הבאים דורותי פוגשת תרנגולת שמסוגלת לדבר, בורחת מגלברנשים מסוכנים ונתקלת באיש מכונה בשם תיקתק. מאוחר יותר בספר דורותי פוגשת את החברים הוותיקים שלה – איש הפח, הדחליל, האריה ודמויות נוספות.

מדובר בהמשך ישיר לסיפור של "ארץ עוץ המופלאה". חבורתה של דורותי, שעכשיו כוללת גם את התרנגולת, את תיקתק ואת עוצמה, שומעת שמלך אב (ממלכה בתוך עוץ) מכר את אשתו ואת כל עשרת ילדיהם למלך הסלע תמורת חיי נצח. מלך הסלע הפך אותם לקישוטים בארמונו. דורותי וחבורתה יוצאים להציל את מלכת אב ואת הילדים.

הספר השלישי דומה לספר השני מבחינת העניין שלו. גם בספר הזה יש איורים רבים שמוסיפים לספר ועוזרים לדמיין את הדמויות ומה שקורה להן. אהבתי את כל מה שקורה בספר, חוץ מהסוף. לדעתי הוא לא השלים טוב את הסיפור.

העלילה של "עוצמה מעוץ" צפויה יותר מהעלילה של "ארץ עוץ המופלאה". ההרפתקה של דורותי וחבריה מותחת ברוב הספר, וחלק מהזמן, אפילו שהצלחתי לנחש מראש מה עומד לקרות, שמחתי לעקוב אחרי הסיפור ולגלות מה קורה באמת.

עוצמה ודורותי הן ילדות באותו גיל פחות או יותר. הרגשתי שהן יותר צעירות ממני בגלל ההתנהגות שלהן ואיך שהן מדברות.

היה לי קשה לקרוא את הדיבור של תיקתק כי הוא מדבר עם הברות. זו הדרך שבה הוא נשמע, אבל זה מפריע לקרוא את מה שהוא אומר.

בסך הכול הספר מעניין, והייתי ממליץ לחבריי לקרוא אותו. לדעתי, הוא מתאים אפילו לגיל 6-7, כי הוא לא מסובך להבנה.

הייתי רוצה לקרוא את הספר הבא בסדרה כי אני רוצה לדעת מה קורה לכל הדמויות בהמשך.

 

עוצמה מעוץ

ספר 3 בסדרת "ארץ עוץ"

מאת פרנק באום

תורגם ע"י גילי בר-הילל סמו

הוצאת "עוץ"

208 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.