חיות הפלא והיכן למצוא אותן – סרט אחד?

ינואר 16, 2015

חיות הפלא והיכן למצוא אותן הסרט - הארי פוטר - הספרייה הפנטסטית

לאחר הבשורות המרעישות על טרילוגיה, כעת נראה שהאחים וורנר מצמצמים את "חיות הפלא" לסרט אחד

דייוויד היימן, המפיק הראשי של מיזם סרטי הארי פוטר, אשר הופקד גם על טרילוגיית הספין-אוף המבוססת על "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" אמר בריאיון שהוא לא חושב על המשכים לאחר הסרט הראשון. דברים אלה מגיעים כהפתעה לאור הדיבורים על כך שהאחים וורנר כבר עשו תכניות לטרילוגיה, ואף יצרו לו"ז לפיו שלושת הסרטים תוכננו לצאת לאקרנים ב-2016, 2018 ו-2020. יחד עם זאת, לדברי היימן, "אנחנו יוצרים רק סרט אחד, אבל אני מאמין שהיו דיבורים על כך שיהיו שלושה," אמר. "אבל אנחנו רק מתייחסים לזה כאל אחד. נתחיל לצלם מאוחר יותר השנה. התכנית היא להתחיל בסוף הקיץ."

ואם אתם תוהים לגבי ליהוקים והאם נראה שוב פנים מוכרות, ובכן, לדברי היימן בשלב זה אין עוד כלל דיונים לגבי ליהוק, כיוון שההפקה בשלביה הראשוניים בלבד.

 

סוגרים מעגל קסמים

חדשות אלו, אשר נפוצו ברחבי הרשת בימים האחרונים עושות לא מעט רעש ולא בכדי. לפני מספר שנים, החלטתם של האחים וורנר לפצל את הסרט השביעי והאחרון בסדרת הסרטים השאפתנית לשניים, ובכך להרחיבה לשמונה, הייתה ציון-דרך קולנועי, בפני עצמה. לאחר מכן החלו עוד כל מיני סרטים להתפצל, לרבות החלק השלישי בטרילוגיית "משחקי הרעב", החלק הרביעי בסדרת "דמדומים" ואפילו הספר היחיד של "ההוביט" חולק לשניים ואז לשלושה חלקים.

ובכן, נראה שכעת האנשים שמאחורי המיזם עשויים לסגור מעגל ולוותר בעצמם על המגמה בה החלו. אם אכן כך יהיה, למרות שחובבים רבים כנראה יצטערו על כך, יכול להיות שמדובר בהיפוך מגמה מבורך. יהיה נחמד לראות שוב סרטים (ובעקבות זאת, גם ספרים) שמגיעים כיחידה עצמאית ואינם נחלקים לטרילוגיה ואז סדרת פריקוול, סדרת סיקוול, סדרת פריקוול לסיקוול וסיקוול לפריקוול.

בהתחשב בעוביו של "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" (73 עמודים בלבד, הוצאת ידיעות אחרונות –  2003, תרגום: גילי בר-הלל), היה כנראה נדרש סוג של קסם כדי לעשות ממנו סרט בכלל. טרילוגיה, מבחינה זו, היא כבר בגדר נס. כיצד, אם כך, חשבו לעשות זאת? ובכן, למי שלא עקבו אחר המיזם עד כה, טרילוגיית הסרטים אמורה הייתה לעקוב אחר מסעותיו של ניוט סלמנדרה, בעודו עוסק במחקר לכתיבת ספרו המפורסם. באופן זה ביכולתם של היוצרים, ובהם רולינג עצמה, להעניק לצופים הצצה רחבה ומעמיקה אל עולם הקוסמים, באופן שלא זכו לו במסגרת הספרים והסרטים הקודמים.

בכל מקרה, טרילוגיה או לא, חדשות טובות או לא – אנו בספרייה הפנטסטית נמשיך לעדכן בהתפתחויות. הרגישו חופשי להביא את דעתכם/ן בתגובות.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.