הרצח בקרניבל רו

ינואר 10, 2015

הרצח ברחוב קרניבל - גיירמו דל טורו - הספרייה הפנטסטית

גיירמו דל טורו יעזור בכתיבה ובבימוי של סדרת פנטסיה חדשה שתשלב סטימפאנק, מותחן בלשי ופנטסיה

הבמאי המקסיקני, גיירמו דל טורו, ידוע לשמצה בכך שהוא מתגייס בשמחה לפרויקטים מרתקים, אך גם נוטש רבים מהם בטרם הם מבשילים (אחד מאותם פרויקטים, כזכור, היה העיבוד הקולנועי של "ההוביט", אותו ביים פיטר ג'קסון בסוף). אפשר להבין אותו, כיוון שהוא נחשב לאחד הבמאים והמפיקים העסוקים ביותר בהוליווד, כיום, ובכל זאת…

פעם-פעם, לפני שנים רבות, אחד מאותם פרויקטים היה סרט פנטסיה-בלשים סטימפאנקי בשם "The Killing at Carnival Row". למרות הרצון הטוב של כל המעורבים, בעיות שונות מנעו מן הפרויקט להמריא והוא נזנח. כעת, אולי בגלל ההצלחה היחסית של "הנגיף", הסיפור שב לחיים, הפעם בתור סדרה של אולפני אמזון.

לפי אתר The Hollywood Reporter חברת Legendary רכשה את התסריט של טראביס ביצ'ם בשנה שעברה ויפתחו את "קרניבל רו" עם אולפני אמזון. דל טורו גויס מחדש, והוא מתוכנן לסייע בכתיבת התסריט לפיילוט, עם ביצ'ם (פסיפיק רים) ורנה  אקיבריה. כמו כן, הוא אמור לביים את הפיילוט. נראה שהפעם זה רציני, כיוון שהמועד הצפוי להתחלת הצילומים הוא ככל הנראה באביב, בטרם דל-טורו יתחיל לעבוד על סרטו הבא. ביצ'ם, אשר כתב את התסריט, עוד כשהיה כותב מתחיל, ב-2005, גם ישמש כמפיק לצד דל טורו, אקיבריה וגרי אונגר.

עלילת הסדרה מתרחשת בעיר אפלולית, בסגנון המשלב פילם נואר בלשי עם פנטסיה וויקטוריאנית סטימפאנקי. בעיר זו בני אנוש, פיות ויצורים אחרים חיים זה לצד זה, והתסריט המקורי סיפר על בלש החוקר מקרה של רוצח סדרתי, אשר רודף את היצורים הקסומים. העניינים מסתבכים כאשר הוא עצמו הופך לחשוד העיקרי ברציחות.

"קרניבל רו" הוא אחד מאותם פרויקטים שכולם התלהבו ממנו בתחילה, אבל איכשהו נפל בין הכיסאות. ניו ליין בחרו בתסריט, שאי אז ב-2005 נחשב מאוד מקורי ושאפתני, ודל טורו כבר גויס לפרויקט. אך לאחר מספר שנים של פיתוח, כאשר ראה שההפקה לא יוצאת לדרך, עזב אותו לטובת פרויקטים אחרים.

"תמיד היו לנו יותר מדי רעיונות כדי להכניס לסרט", אמר דל טורו. "כעת אנו יכולים באמת להתמקד בעולם ובפוליטיקה של מה זה אומר להיות יצור קסום באווירת סטימפאנק ויקטוריאנית, בה אתה נחשב ליצור נחות".

סדרה המשלבת מותחן בלשי, סטימפאנק ופנטסיה עם יצורים קסומים? אני בעד!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.