בשורות טובות: תסכית רדיו

נובמבר 28, 2014

ניל גיימן - בשורות טובות - הספרייה הפנטסטית

לאחר הצלחת התסכית הנפלא של "לעולם-לא עולם", גם "בשורות טובות" עומד להפוך לתסכית רדיו ב-BBC

סופר הפנטסיה המפורסם, ניל גיימן, עורר מהומה לא קטנה כאשר הודיע בטוויטר על כך שב-22 לדצמבר, קצת לפני חג המולד, "בשורות טובות", הספר האהוב אותו כתב עם טרי פראצ'ט, עומד לעלות לאוויר כתסכית ב-Radio 4 של ה-BBC.

אם לשפוט לפי התסכית של "לעולם-לא עולם", מ-2013, הרי שצפויה למאזינים חוויה ראויה לשמה. התסכית ישודר כל ערב בחלקים, בין ה-22 ל-27 לדצמבר, בשעה 23:00, כאשר הפרק המסכם צפוי להיות ספיישל בן שעה.

גיימן ופראצ'ט כתבו את "בשורות טובות" יחדיו והספר ראה אור ב-1990. הספר הפך ללהיט ונשאר כזה עד היום. גיימן סייע לבמאי התסכית דירק מאגס (שביים גם את התסכית של "לעולם-לא עולם"), ושני הסופרים צפויים להשתתף בתסכית בתפקידי אורח.

 

עלילת הספר (מגב הכריכה)

בהתאם לנבואותיה הנחמדות והמדויקות של אגנס נאטר – המדריך האמין היחיד בעולם בנוגע לעתיד, יגיע סוף העולם ביום שבת. יום שבת הבא, ליתר דיוק.

פירוש הדבר הוא יום הדין יתרחש בערב שבת. הים יהפוך לאש, מהשמיים ירד גשם של דגים , הירח יהפוך לדם וצבאות השמיים והשאול יסגרו עניין אחת ולתמיד.

וזוהי בעיה של ממש לקרולי, מלאך החבלה הנגיש ביותר של השאול, נחש לשעבר, וידידו הוותיק, אזירפאל, מלאך אמיתי ובעל חנות ספרים בלונדון.

הם אוהבים את החיים כאן למטה (או, במקרה של קרולי, כאן למעלה). כך שאין להם ברירה אלא לעצור את ארבעת אופנועני האפוקליפסה, להביס את צבאות ציידי המכשפות, ובדרך כלשהי למנוע מהכל להתרחש.

מעל הכל (או במקרה של אזירפאל, מתחת לכל), עליהם למצוא ולהרוג את האנטי כריסטוס, שהוא, כרגע, היצור החזק ביותר עלי אדמות.

וזה באמת חבל.

כיוון שהוא בן אחת-עשרה, אוהב את הכלב שלו (למרות שמתחת לכל השיער מדובר בכלב דם מהגיהינום), דואג לסביבה, ולמעשה, סוג ילד שכל אחד היה גאה בו לו היה בנו.

הוא גם בלתי פגיע לחלוטין וילד נחמד.

ואם כל זה לא מספיק, יום ראשון ממתין להם גם הוא…

 

(הוצאת אופוס 2006, תרגום: בועז וייס)

לא יודעים מה אתכם, אבל עבורנו, אלו לא סתם בשורות טובות, אלא בשורות מצוינות! כמובן שנשמח לעדכן בהמשך. בינתיים, תוכלו לבקר בחשבון הטוויטר של גיימן כדי לצפות בהתרגשות, וכן להוסיף את BBC Radio 4 למועדפים. תודה לקוראת, רוני, שהביאה אלינו את הידיעה.

פרופיל הטוויטר של ניל גיימן

אתר BBC Radio 4

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.