פן – ב-2015 חוזרים לארץ לעולם-לא

נובמבר 26, 2014

פן - סרטי פנטזיה 2015 - הספרייה הפנטסטית

לאחר זמן רב בתנור, אחד העיבודים החדשים של "פיטר פן" עומד לקרות, ויש אפילו קדימון!

סיפורו של פיטר פן אינו זר לעיבודים. הוא הופיע כפרק בספר ב-1902 ("הציפור הלבנה"), כמחזה ב-1904, כספר שלם ב-1911 ולמן הפעם הראשונה שבא לעולם ועד היום, הילד הנצחי עבר אינספור גלגולים. ב-2004 ראה אור ספר יוצא דופן, מהבחינה שהתעלם מהסבריו של ג'יימס מתיו בארי, אביו-מולידו של פיטר פן, והציע סיפור רקע אלטרנטיבי (פריקוול, אם תרצו), המסביר כיצד נוצרה הדמות האגדית. לגרסה ההיא, קראו "פיטר ולוכדי הכוכבים", והיא נכתבה על ידי דייב בארי  (אין קשר משפחתי לג'יימס בארי) ורידלי פירסון. הספר היה לסדרה רבת-מכר, בת ארבעה ספרים.

לפי ספרם של בארי ופירסון, פיטר לא התגלגל או ברח אל גני קנסינגטון, נלקח אל ארץ פיות ונשכח על ידי הוריו, אלא התחיל את דרכו כיתום, שנלקח עם יתומים אחרים ונשלחים אל אונייה בשם "ארץ לעולם-לא". האונייה, כך מסתבר, נושאת בבטנה את "האוצר הגדול ביותר בעולם". פיטר היתום וחבריו עוברים שלל הרפתקאות, עד שקווי העלילה השונים נשזרים זה בזה ליצירת נקודת פתיחה הנושקת, פחות או יותר לזו המוכרת לזו מסיפורו של ג'יימס בארי.

לאור ההצלחה של הספרים (שלפחות שניים מהם תורגמו לעברית בהוצאת אריה ניר), תוכנן עיבוד שלו למסך הגדול על ידי דיסני. אלא שאז החלו לצוץ עיבודים שונים שלו, שאולי הבולט בהם הוא "ארץ לעולם-לא" של ערוץ SKY, שמשחקים פחות או יותר על אותו הרעיון. כעת, מתוכנן להגיע "פן" (Pan) עיבוד דומה נוסף, מבית האחים וורנר, ונראה שאם העיבוד של דיסני לא נקבר עד כה, הוא די קבור עכשיו.

עלילת הסרט, כפי שניתן לזהות מן הקדימון מציגה את פיטר (לוי מילר) כיתום, אשר ננטש בינקותו על ידי אמו, בתקווה שדרכיהם תתאחדנה שוב בעתיד. פיטר גדל לילד מרדן ומסתקרן לגבי עברו, אלא שבדיוק כאשר הוא מוצא רמז משמעותי, הוא נחטף עם יתומים נוספים אל אנייתו של קפטן שחור-זקן (יו ג'קמן), ככל הנראה לשמש כעבדים. שחור-זקן לוקח את שבוייו החדשים אל ארץ לעולם-לא, ושם פיטר פוגש את אחת מחברותיו לעתיד, טייגר-לילי האינדיאנית, אך גם את הוק. אם כי, בדומה ל"ארץ לעולם-לא" של סקיי, הוק עדיין אינו קפטן, הוא עדיין מחזיק בשתי כפות ידיים ועדיין אינו אויבו המר של פיטר פן. כנראה שזה יקרה במהלך הסרט.

איפשהו במהלך הקדימון אפשר לשמוע את טייגר-לילי (רוני מארה) אומרת משהו על כך שפיטר נושא על צווארו את סמל "הפן" – סמלו של הלוחם האמיץ ביותר של השבט, שזאת כנראה הדרך של הסרט להסביר שפיטר הוא בעצם הנבחר, ונועד לממש את גורלו – להפוך להיות פיטר פן, מגנם של האינדיאנים ואויבם של הפיראטים. חדי האבחנה ישימו לב, ודאי שטייגר-לילי אינה ילדה ואינה אינדיאנית והוק (גארט הדלונד) לא מזכיר את בן דמותו הספרותי והבריטי עד מאוד בשום צורה ואופן. למעשה, הוא נראה יותר כמו קאובוי אמריקאי מג'נטלמן אנגלי.

כל הדברים האלה ביחד גורמים לי לחשוש מאוד מן הסרט החדש, אשר צפוי להגיע לבתי הקולנוע בקיץ. על פניו, נראה שיש לו את כל מה שדרוש בשביל להיות פלופ מטורף, ששום מחשבה שמחה לא תצליח לגרום לו להמריא. מצד שני, ג'ו רייט, במאי הסרט, ידוע בסרטים התקופתיים והאווירתיים שלו ואני חובב גדול מדי של פנטסיה, בכלל, ושל "פיטר פן", בפרט, בשביל להחמיץ את המאורע הזה. כולי תקווה שטינקרבל, הנעדרת בינתיים, תצוץ ותחולל איזשהו קסם פיות שיגרום לסרט להיות הפתעה לטובה.

בקרו באתר הרשמי של הסרט

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.