יום הולדת 5 לספרייה הפנטסטית

נובמבר 16, 2014

יום הולדת 5 - הספרייה הפנטסטית

הספרייה הפנטסטית חוגגת 5 שנות פעילות מלאות אהבה לז'אנר הפנטסיה ולחובביה. בואו לחגוג אתנו את הקסם!

וואו, היום לפני 5 שנים יצאנו לדרך עם הניסוי הזה שנקרא אתר "הספרייה הפנטסטית". מאז, הניסוי הזה גדל והפך לאתר שאתם רואים ומכירים, כיום. מהבחינה הזאת, הספרייה אינה רק מוקדשת לפנטסיה, היא הגשמה של פנטסיה בעצמה – לפחות עבור הספרן הזה. זאת לא הייתה שנה פשוטה. בנוסף לקשיים הרגילים של תחזוק אתר תוכן המתעדכן בתדירות גבוהה, הייתה גם המלחמה ביולי-אוגוסט, שדי מחקה לנו את הקיץ והקשתה להמשיך לחשוב על פנטסיה ולעדכן. המלחמה גם טרפדה הרבה תכניות ומהלכים עליהם עבדנו זמן רב. למרות כל זאת, אנו מגיעים אל יום ההולדת החמישי חזקים ומחוזקים, וכיום, יותר מתמיד, אנו מאמינים כי "אם תרצו, זו אגדה"!

 

קצת על הספרייה

הספרייה הפנטסטית נולדה לפני חמש שנים מתוך אהבה עזה לז'אנר הפנטסיה. כאתר המוקדש לכל מה שקשור בז'אנר, צוות הספרייה בילה את השנים הללו בסיקור אינספור ספרים, סרטים, סדרות טלוויזיה, אירועים, יצירות מוסיקליות ויצירות אמנות הרלוונטיים אל התחום. למעשה, הספרייה החלה את דרכה כבלוג קטן כבר ב-2008, כמענה לצורך במקור מידע מהימן ומכבד, שנוצר על ידי חובבים עבור חובבים. ב-16 לנובמבר 2009, לאחר תקופת ניסיון ועבודה מאומצת, הפכה הספרייה  לאתר עצמאי. מאז פורסמה הידיעה הראשונה, עבר האתר שלל גלגולים, כדי להשתפר ולגדול ולאפשר לו להוות בית אמתי עבור חובבי הפנטסיה דוברי העברית, בארץ ובעולם.

 

קצת נתונים, כמיטב המסורת:

  1. למרות קשיים טכניים רבים ומלחמה, הצלחנו לשבור את מרבית השיאים של שנה שעברה ונשקנו לחצי מיליון צפיות!
  2. כמובטח, הרחבנו את הפעילות של האתר בחו"ל: במסגרת זו ביצענו, בין השאר, ריאיון ופעילות עם ג'ונתן סטראוד (סדרת "לוקווד ושות'"), ריאיון ופעילות עם לי ברדוגו (טרילוגיית "הגרישה") וריאיון עם קאזו קיבואישי (סדרת "הקמע").
  3. בשנה האחרונה פורסמו כ-150 ידיעות, מתוכן כ-30 ביקורות ספרים, 10 ביקורות סרטים, ואינספור ידיעות ראשוניות ובלעדיות.
  4. הספרייה הפנטסטית מעולם לא ביצעה קמפיין ממומן בפייסבוק, או בכל מדיה חברתית אחרת. אולי זה ישתנה בעתיד, אבל גם 1317 חברות וחברים זה נחמד.
  5. צוות הכותבים והכותבות של האתר מונה, נכון להיום 10 איש. גם השנה שיאני הביקורות הם ספרן הלילה, מאיה מרמרי, עם תחרות מצוינת מרעות לביא פלג.
  6. היה לנו הכבוד לזכות בפעם הראשונה (בתקווה שזו לא תהיה גם האחרונה) בפרס: עיטור "הפנקס" לתרומה לתרבות הילדים והנוער ל-2013.
  7. כמו כן, זכתה הספרייה לייצוג ברדיו במסגרת ריאיון בגל"צ, ריאיון באתר הנוער, Resh, וכמעט-כמעט להופעה בטלוויזיה.
  8. ביצענו 3 פעילויות נושאות פרסים – שתיים מהן בשיתוף הסופרים, מחו"ל, עם לי ברדוגו ועם ג'ונתן סטראוד המצוינים.
  9. גם השנה היו מרבית הכניסות לאתר מתל-אביב, עם תחרות מרשימה מירושלים. אחרי ישראל, מרבית הכניסות הן עדיין מארה"ב ומבריטניה.
  10. "אווטאר: האגדה של קורה" הובילה גם השנה את תחומי העניין, כאשר מאחוריה סדרות הספרים של הסופר ריק ריירדן.

מה בתכנון לשנה הבאה?

ובכן, הרבה דברים טובים, אבל השנה האחרונה הראתה לנו היטב שגם תכניות קפדניות משתבשות, לכן הרשו לנו להפתיע אתכם/ן, בתקווה שכל התכניות שאותן נצליח לממש ימצאו חן בעינכם/ן.

כתמיד, אני רוצה להודות לכל מי שליווה אותנו לכל אורך השנים, מאלה שהיו שם בהתחלה ממש ועד למצטרפים החדשים – כולכם חשובים וחשובות לקהילה הקטנה והפנטסטית שלנו. תודה, כמובן, גם לכל העוסקות והעוסקים במלאכה, מאחורי הקלעים ו"על הבמה". הספרייה הייתה מקום חשוך ועצוב יותר בלעדיכם!

למרבה הצער, גם השנה נפרדנו מחברת ספרייה. קרן אמבר ז"ל הייתה יותר מחברת ספרייה. היא הייתה חברה אישית ואדם חריף, בעל תרומה אדירה לתחום הפנטסיה והמדע הבדיוני בארץ. היא הלכה לעולמה באוגוסט האחרון, כתוצאה ממחלה פתאומית שתקפה אותה בזמן ששהתה בחו"ל. הקהילה לא תהיה שוב כשהייתה לפני לכתה.

 

שלכם,

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.