"העורב" יפרוש כנפיים ב-2015

נובמבר 5, 2014

העורב - סרטי קומיקס - הספרייה הפנטסטית

בשנה הבאה צפוי "העורב" לשוב לתחייה, נאמן יותר למקור, ומגולם על ידי השחקן הוולשי לוק אוונס

אנו, בספרייה הפנטסטית, עוקבים אחר הרימייק של "העורב" כבר ה-מון זמן. שנים, למעשה. אבל בהוליווד כמו בהוליווד, לעתים קרובות, דברים אינם כפי שהם נראים ופרויקטים מבטיחים נעלמים כלא היו. אך כעת נראה שבשעה טובה יש על מה לדווח. כבר לפני שנתיים גוייס הבמאי פ. חאוויר גוטיירז הוצמד לפרויקט, וזמן לא רב לאחר מכן לוהק השחקן הוולשי, לוק אוונס. אבל כשלאוונס היו עוד סרטים ענקיים לפניו בלו"ז וללא תמיכה נרחבת, עתיד הפרויקט היה מוטל בספק.

כעת, כש"דרקולה: ההתחלה" נמצא כבר בבתי הקולנוע והסרט האחרון בטרילוגיית "ההוביט" כבר ממש מעבר לפינה, נראה שאנו קרובים יותר לרגע בו יתייצב לוק אוונס על סט הצילומים, כדי לאמץ את דמותו של גיבור-העל המיסטי. לפי מפיק הפרויקט, אד פרסמן, הצילומים אמורים להתחיל באביב 2015.

בימים האחרונים חלה התעוררות מחודשת בפרויקט, כאשר ג'יימס אובר (James O'Barr), יוצר הקומיקס המקורי, התראיין ועדכן לגבי מצב ההפקה. אובר, אגב, לא תמיד ייצג כך את הסרט החדש. למעשה, לא היה קל להשיג את תמיכתו בפרויקט והוא אף התנגד לו נחרצות, מה שבוודאי לא תרם להתקדמותו. הסיבות לכך רבות ומי שעוקב אחר הפרשה יכול לפחות לנחש. ראשית, אובר אינו יוצר רגיל ו"העורב" אינו יצירה רגילה. דמות הקומיקס וסיפורה נכתבו כאמצעי עבור המחבר להתמודד עם מותה של ארוסתו. זו נהרגה בתאונה כאשר נהג שיכור פגע בה. לאחר מותה, התגייס אובר למארינס והוצב בגרמניה. שם החל לפתח את העורב – גיבור המתגורר בעיר מוכת פשע וסיוטית ונרצח עם חברתו, רק כדי לשוב מן המתים ולצוד את רוצחיהם.

שנית, אובר היה מעורב מאוד בהפקת העיבוד הראשון של "העורב" למסך הגדול, ב-1994, ואף היה לחבר קרוב של ברנדון לי (בנו של ברוס לי) בזמן הצילומים. אך מותו הטראגי של השחקן הראשי בתאונת ירי, בטרם הושלמו הצילומים, העיב על ההפקה ובוודאי היה מכה נוספת עבור יוצר הקומיקס. הפרויקט כמעט ונזנח, אך בסופו של דבר, הוחלט להשלים את הסרט ולהוציאו לאקרנים לזכרו של ברנדון לי.

לאור כל זאת, אין פלא שגוטיירז היה צריך לבקר את אובר בעצמו כדי לגייס את הסכמתו ותמיכתו בפרויקט. לדברי אובר, הבמאי הספרדי הסביר לו שהסרט אותו הוא מבקש ליצור לא יהיה סתם רימייק או ריבוט לסרט שיצא לפני 20 שנה, כי אם עיבוד מחודש ונאמן יותר לקומיקס המקורי. כיוון שמדובר בעיבוד חדש לחלוטין של חומר המקור, הסרט האהוב, בכיכובו של לי, יישאר כקלסיקה בפני עצמו, בעוד לוק אוונס יוכל ליצוק מתוך עצמו אל הדמות ולהפוך אותה לשלו, בדרכו. לשם השוואה, הרשת מלאה בוויכוחים בין המעדיפים את הג'וקר של ג'ק ניקולסון והמעדיפים את הג'וקר של הית' לדג'ר, אבל בשורה התחתונה, שניהם לגיטימיים ותרבות החובבים עשירה יותר בזכות שניהם.

כנראה שגוטיירז היה משכנע, כיוון שאובר, כאמור, הסכים ונתן את ברכתו, הן לבמאי והן לאוונס, שטס אף הוא לבקר את אותו בטרם לקח על עצמו את התפקיד. אבל מפיקי הסרט החדש לא הסתפקו בכך. אובר נשכר על ידי ההפקה על מנת לשמש כיועץ. בדומה לסרט מ-1994, לא מדובר בתואר לשם כבוד. למילתו של אובר משקל רב בעיצוב הסרט, הליהוק וכתיבת התסריט. לאור כל זאת, כולנו מחכים שהעורב יפרוש שוב כנפיים!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.