משהו מרושע מתקרב

נובמבר 3, 2014

משהו מרושע מתקרב לכאן - ריי ברדבורי - הספרייה הפנטסית

דיסני גייסו תסריטאי לעיבוד ספרו של ריי ברדבורי, "Something Wicked This Way Comes" למסך הגדול.

האלווין אולי חלף לפני מספר ימים, אבל השפעתו עדיין אתנו. וברוח זו הגיעה ההודעה של אולפני דיסני על גיוס כותר לעיבוד מתוכן של Something Wicked This Way Comes סיפור האימה הידוע של סופר המדע הבדיוני, ריי ברדבורי. התסריטאי הנבחר הוא דיוויד לסלי ג'ונסון, שהיה אחראי גם על "זעם הטיטאנים", "המתים המהלכים", ולמרבה הצער, גם עבור "ירח אדום". ג'ונסון מצטרף אל הסופר, התסריטאי וכעת גם במאי, סת' גראהם-סמית' (אברהם לינקולן: צייד ערפדים).

יצירתו הקלסית של בראדבורי ראתה אור, לראשונה, ב-1962 ומגוללת את סיפורם של שני נערים המתגוררים בעיירה אמריקאית טיפוסית, ששלוותה מופרת כאשר קרנבל מסתורי מגיע לבקר בה. מנהל הקרנבל, טיפוס אפל ומרושע, מבטיח להגשים את כל משאלותיהם של תושבי העיירה, אך עד מהרה, מבחינים הנערים שדברים משתבשים מאוד ונפלאות הקרנבל הופכות לסיוטים.

זוהי אינה הפעם הראשונה שדיסני מעבדים את הספר לסרט. ב-1983 נעשה כבר סרט שכזה, על פי תסריט של ברדבורי עצמו (שנערך נגד רצונו על ידי ג'ון מורטימר), ובבימויו של ג'ק קלייטון, אם כי הסרט ההוא היה כישלון קולוסאלי, שהפקתו עלתה 19 מיליון דולר, בעוד שהכנסותיו בארה"ב לא התקרבו אפילו לחצי מעלותו.

בחירת הכותב והבמאי די מפתיע בהתחשב בכך שלפחות בכל הנוגע ל"זעם הטיטאנים", "ירח אדום" ו"אברהם לינקולן: צייד הערפדים", אף לא אחד מן הסרטים הללו נחשב להצלחה. ובכל זאת, אין לדעת. ספריו של גרהם סמית' נמכרים היטב כבר שנים, וגם "המתים המהלכים" היא מן הסדרות החמות בשנים האחרונות.

כעת נשאלת השאלה, האם דיסני יצליחו יותר טוב בסיבוב הבא, או שמא משהו מרושע מתקרב לכאן, שוב…

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.