בני הנפילים בדרך לטלוויזיה

אוקטובר 25, 2014

עיר של עצמות - קדימון - הספרייה הפנטסטית

בני הנפילים אולי נפלו בקופות, בשנה שעברה, אבל מוכיחים שהרבה יותר קשה לחסל אותם משנדמה

איך יוצרים שובר קופות? פשוט מאוד: לוקחים סדרת ספרים מרובת מעריצים (עדיף משהו מז'אנר הפנטזיה, אבל אפשר גם מד"ב), לוקחים שחקנים צעירים ואטרקטיביים, עושים יח"צ קדחתני על פני כשנה ומשחררים לבתי הקולנוע בקול תרועה! זה עבד בשביל "דמדומים" ובשביל "משחקי הרעב", אז כמה קשה זה כבר יכול להיות? אז זהו, שאם זה מה שיוצרי "עיר של עצמות" חשבו, הרי שהפגישה עם קרקע המציאות הייתה מהירה וכואבת. הסרט סיים את דרכו בבתי הקולנוע עם הכנסות כוללות 90 מיליון דולר, בכל העולם. במונחים הוליוודיים, זה אפילו לא מצחיק.

אז מה קרה שם, בעצם? הדעות חלוקות, אבל מה שבטוח, זה שקהל מעריצים עצום ובינלאומי של סדרת ספרים אינו מיתרגם בהכרח לכרטיסים שנמכרים בקופות. כמו כן, קיים קונצנזוס די נרחב שמשהו בעיבוד הספר למסך הגדול לא עבד היטב. יש להוליווד נטייה לקחת סיפורים שונים ממקומות שונים ולהפוך את כולם לאותו סיפור בדיוק, במטרה להפוך את הנרטיב ל"יותר קולנועי". לפעמים זה מצליח, והרבה פעמים זה לא.

הרבה האשימו בכישלון את הספרים של קסנדרה קלייר ואת חוסר המקוריות שלהם. אבל זה לא סביר להניח, כיוון שהצלחת סדרת הספרים ושל סדרות הספין-אוף נמשכת כבר שנים רבות, בכל רחבי העולם, ולא מראה סימני דעיכה. בארץ, יוצאים ספריה של קלייר בהוצאת גרף, וזוכים לקהל חובבים להוט ונאמן, שאף ארגן הקרנה חגיגית כאשר יצא הסרט. מעקב אחר פרסומים ברשת לקראת הבכורה ולאחריה לימד שהמצב לא היה שונה במדינות אחרות. אם הסרט היה טוב, הרי שהיה לו קהל מוכן ומזומן, שהיה שמח לקבל אותו בזרועות פתוחות. בשורה התחתונה, אין טעם להווכח עם צופים לא מרוצים.

בעקבות הכישלון המהדהד, נראה כי חברת ההפקה המרכזית מאחורי הפרויקט, Constantin Film, החליטה לגנוז את הפרויקט, או לפחות לקחת פסק זמן ולעשות הערכה מחדש. כעת, שנה לאחר הסרט, ייאמר לזכותם שהם לא מוותרים בכזאת קלות. ל"בני הנפילים" יש המון פוטנציאל, וחבל לבזבז אותו רק בגלל כישלונו של הסרט. כך יצא שציידי הצללים יזכו, ככל הנראה, לחיים מחודשים – הפעם על המסך הקטן. אם בעבר היו אלה נחשבות לחדשות רעות, הרי שכיום, כאשר סדרות טלוויזיה רבות מושקעות ונחשבות לא פחות מסרטי קולנוע שוברי קופות, יכול להיות שזהו הפתרון המושלם עבור החובבים: לא עוד סרטים לא בטוחים שצריך לחכות להם לנצח, אלא סדרה שלמה ומושקעת.

השיחות בדבר הפיכת "בני הנפילים" לסדרה נמשכות כבר זמן מה, אבל רק לאחרונה הפכו למשהו יותר מוחשי שראוי לדווח עליו. הסדרה הטלווזיונית צפויה לעשות ריבוט ולספר מהתחלה את העלילה של "עיר של עצמות", הספר הראשון בסדרת הספרים המצליחה. כרגע, כבר ידוע שחלק מן הצוות שעבד על הסרט ישוב להפקת הסדרה, תחת אד דקטור שישמש בתור השו-ראנר. בשלב זה, לא ידוע אם הצמד-המלכותי-לשעבר, לילי קולינס וג'יימי קמפבל ישובו לגלם את דמויותיהם של קליירי פריי וג'ייס וויילנד. מה שכן ידוע, הוא שיש למה לצפות!

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.