פרסי ג'קסון 3?

אוקטובר 24, 2014

פרסי ג'קסון וים המפלצות - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

שני סרטי פרסי ג'קסון הראשונים לא היו הצלחה גדולה, אבל האם האפשרות לפרסי ג'קסון 3 נגוזה?

ספריו של סופר הפנטסיה ריק ריירדן ממשיכים לצאת בקצב מרשים, ונראה שהן לסופר הפופולרי והן לחובביו לא נמאס. אדרבא, עם סדרה חדשה בקנה, בה מתכנן ריירדן להציב במרכז את המיתולוגיה הנורדית, נראה שספריו רק יזכו לדור חדש של אוהדים, שיצטרף לאלו המלווים את הסופר כבר מ-2005, עת יצא הספר הראשון בקורותיו של פרסי ג'קסון, החצי-אל.

כדרכן של סדרות ספרים פופולריות, גם "פרסי ג'קסון והאולימפיים" עובדה למסך הגדול. אלא שלמרבה הצער, כאשר יצא הסרט "פרסי ג'קסון וגנב הברק", ב-2010, היו הצופים… "חצויים", לגבי העיבוד. שזאת, כנראה, דרך נחמדה להגיד שמרבית הצופים מאוד לא אהבו אותו והוא נכשל בקופות. אולם, לאור הפופולריות הרבה והיציבה של הספרים, ורצונם של חובבים רבים בניסיון נוסף, החליטו בפוקס לתת אור ירוק לסרט המשך שיתמקד באירועי הספר השני בסדרה, "ים המפלצות". הצידוק לכך נמצא בהצלחתו היחסית של הסרט בשווקים זרים. עם תקציב של 95 מיליון דולר והכנסות של קרוב ל-230 מיליון, הפוטנציאל של המיזם לא נותר בעינו. לשם השוואה, העיבוד הקולנועי של "עיר של עצמות" הופק בעלות של כ-60 מיליון דולר והכניס 90 מיליון דולר, בלבד. כך שבסה"כ, גם אם לא זכה לפופולריות הצפויה, "גנב הברק" עדיין צלח את הקופות לא רע, בסך הכול.

אך פוקס למדו לקח מ"גנב הברק" ובניסיון השני החליפו את הבימאי, כריס קולומבוס, בתור פרודנטאל, וכן גייסו מספר טלנטים חדשים, כגון ניית'ן פיליון (סרניטי, דר' הוריבל, באפי ציידת הערפדים) ולבן רמבין (משחקי הרעב). אליהם הצטרף מרבית הקאסט המקורי. הסרט זכה למראה שונה, לאפקטים משופרים ולמסע שיווק מוקפד ומתוכנן היטב. בניגוד לסרטי המשך רבים, בהם התקציב תופח מזה של קודמיהם, הופק בעלות של 90 מיליון, בלבד, ואף על פי שגם הוא לא זכה לתגובות נלהבות, הרי שהצליח לגרוף כ-200 מיליון דולר, עד שירד מהמסכים. לא רע, אבל גם לא טוב, במיוחד לאור העובדה שעם כל סרט שיוצא, הפוטנציאל של המיזם לא עולה. אם כבר, הוא יורד, בזמן שהקהל והשחקנים מתבגרים וכותרים חדשים נכנסים לשוק וצוברים פופולריות. במילים אחרות, יש גבול כמה סרטים ניתן להפיק ולהוציא בשנה, וכיום יש לפרסי ג'קסון הרבה יותר תחרות מאשר לפני ארבע שנים, כאשר יצא הסרט הראשון.

כאמור, אחת המגבלות העיקריות, היא גילו של כוכב הסרטים: לוגן לרמן, השחקן אשר מגלם את דמותו של פרסי ג'קסון, כבר בן 22. זהו גיל צעיר ביותר לכל הדעות, ויחד עם זאת, כבר מתחיל להיות מבוגר מדי בשביל לשוב לשחק את פרסי. ב-2010, כאשר התראיין כריס קולומבוס לגבי מיזם הסרטים, ציין במפורש כי בחר את השחקנים בקפידה, מתוך חשיבה על הסרטים הבאים. יחד עם זאת, כאשר יצאו סרטי "הארי פוטר", בזמנו, הפיקו אותם במהירות האפשרית, כדי שהשחקנים יוכלו להתבגר עם הדמויות. אבל בקצב של סרט כל 3 שנים, לרמן צפוי להיות בן 25 כאשר יצא הסרט השלישי. זאת בהנחה שהוא אכן יופק.

תקופה זו היא בבחינת תקופת מבחן עבור פרסי ג'קסון 3. ישנם דיבורים על הפקת הספר השלישי, "קללת הטיטאן". מבחינת זכויות וחוזים, המשך הסדרה עומד בעינו. לרמן והקאסט המרכזי חתומים על חוזים לשלושה סרטים, לפחות. עם זאת, לרמן צוטט במרץ, השנה, באומרו שלא יהיה סרט המשך ל"ים המפלצות", במסגרת ריאיון לחדשות MTV. בתחילה, נראה היה שזהו, כנראה, סופו של המיזם. אולם עוד בסוף אותו חודש, בריאיון ל-The Independent, הכחיש לרמן את הטענה והסביר: "אם אנחנו רוצים לעשות [סרט] שלישי, אני חייב לעשות אותו. אני מחויב בחוזה לשלושה סרטים. אני אוהב את הסרטים האלה, כיף מאוד לעשות אותם". כאשר נשאל לגבי דבריו הקודמים, השיב כי דבריו הוצאו מהקשרם.

למרות ההכחשה, לרמן הוסיף שהוא סקפטי לגבי יציאתו של סרט נוסף, כיוון שאם היו מתכננים להפיק סרטים נוספים, כבר היו צריכים להתחיל לעשות זאת ואליו לא פנו. מצד שני, כאשר נשאל השחקן בן ה-22 לגבי גילו והסרטים הנוספים, השיב "אם הייתי בן 30, כן, עדיין הייתי משחק את פרסי שוב".

אז נכון שזה לא הרבה תקווה, אך בהתחשב בכך שגם יציאתו של "ים המפלצות" הוטלה בספק, והוא התרחש, הרי שעדיין יש סיכוי לסרט שלישי, ובואו נודה בזה – אחרון.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.