זיכרון האור – מחזור כישור הזמן

אוקטובר 16, 2014

זיכרון האור - מחזור כישור הזמן - הספרייה הפנטסטית

הוצאת אופוס השיקה, בשעה טובה, את "זיכרון האור", הספר האחרון בסדרת "מחזור כישור הזמן"

 

"זיכרון האור" הוא הספר השלישי והאחרון בטרילוגיית "זיכרון האור", והוא המעניק את אקורד הסיום לסאגת "מחזור כישור הזמן", אותה החל רוברט ג'ורדן וסיים ברנדון סנדרסון. עם צאתו בחו"ל, שהה הספר עשרות שבועות בראש טבלת רבי המכר של הניו יורק טיימס, ולא לחינם. סדרת "מחזור כישור הזמן" ריתקה במשך למעלה משני עשורים מיליוני קוראים מכל רחבי העולם ותורגמה ליותר מ-32 שפות.

 

הסאגה המפורסמת אותה הגה ג'ורדן החלה את דרכה ב-1990, עם הספר, "עין העולם". במהלך 17 השנים שחלפו מאז, עמל הסופר החרוץ והשלים 11 כרכים, בטרם לקה בסרטן דם נדיר. למרות שנודע בשל ספרי הפנטזיה שלו, לג'ורדן הייתה גישה פרגמטית מאוד לגבי הסדרה והוא היה מסור לסיומה. על כן, כאשר חשש שזמנו הולך ואוזל, בד בבד עם הניסיון להספיק כמה שיותר מן הכתיבה, טרח לכתוב הערות והנחיות והשלים את שלד העלילה עד סופו, על מנת שסופר או סופרת אחרים ישלימו את המלאכה, כפי שתכנן את סיומה.

בספטמבר 2007 ספג עולם הפנטזיה מהלומה כואבת, גם אם לא בלתי צפויה, כאשר הלך ג'ורדן לעולמו. מעריצים וסופרים רבים, ביניהם ניל גיימן, ספדו לו. הארייט, אלמנתו של ג'ורדן (שגם ערכה את הסדרה) יצאה לחפש יורש, או יורשת, שישלימו את מלאכתו, ולאחר שקראה את טרילוגיית "הערפילאים" ואת ההספד של ברנדון סנדרסון על בעלה, הבינה שמצאה אותו. כאשר פנתה אל סנדרסון עם ההצעה המלחיצה משהו של סיום הסדרה הפופולרית, קיבל הסופר (שהיה מעריץ אדוק של ג'ורדן), את המשימה ביראה ובכבוד. הוא עצר את כל הסדרות שעליהן עבד והתיישב למלאכה להביא את "מחזור כישור הזמן" אל קצו, בהתאם להנחיותיו המפורטות של הסופר המנוח.

בינואר 2013 ראה אור, באנגלית, הכרך המסכם את הסדרה האפית, ובזאת תם כישור הזמן… עבור קוראי האנגלית. כעת, בעוד 2014 מתקרבת אף היא אל קצה, גם קוראי העברית יוכלו ללוות את גיבוריהם בפרק המסכם!

 

תקציר העלילה

בשדה מרילור מתאגדים שליטי ממלכות העולם למען רנד אל'תור, או שמא כדי לעצור את תוכניתו המטורפת לשבור את חותמי כלאו של אדון האופל ולשחרר אותו – מעשה שיכול לסמל את ירידתו הסופית לתהומות הטירוף או את תקוותם האחרונה של בני האדם. אגווין, כס האמירלין, עומדת בראש המתנגדים ונחושה בדעתה למנוע ממנו לעשות זאת בכל מחיר.

באנדור כובשים הטרולוקים את קאמלין ומחריבים אותה עד היסוד. מממלכת ארפל לא נותר דבר וארצות הגבול הבאות הפכו לקו החזית. צבא טרולוקים אדיר שנאסף במשך מאות שנים פולש אל ממלכות האדם, ואין כוח המסוגל לעצור אותם. צבא האנושות נלחם בארבע חזיתות, כל אחת מסוכנת יותר מן האחרת.

בעולם הזאבים נאבק פרין בטובח, קוטל הזאבים, היוצא כעת לפגוע ברנד אל'תור. מאט קוטון נודד לאבו דאר כדי לבקר את אשתו טואון, הקרויה כעת פורטואונה, קיסרית הסינצ'נים, ולהוביל את צבא הסינצ'נים, אך הוא עדיין אינו יודע אם יילקח להילחם בצל לצד האנושות או שמא תעדיף הקיסרית להפנות עורף לקרב האחרון כדי להשתלט על יבשת סינצ'ן שנכבשה בידי כובש זר.

האנושות עומדת על סף תהום, והתוצאה תיקבע בשאיול גאל. כישור הזמן סובב, והעידן מגיע לסיומו. הקרב האחרון יקבע את גורל העולם…

 זיכרון האור (A Memory of Light)
מחזור כישור הזמן (The Wheel of Time)
מאת רוברט ג'ורדן וברנדון סנדרסון
תרגום מאנגלית: צפריר גרוסמן
הוצאת אופוס (2014)

538 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.