אימפריית הדממה – משחק המקומות הנסתרים

ספטמבר 25, 2014

משחק המקומות הנסתרים - מ"ט אנדרסון - הספרייה הפנטסטית

 

"משחק המקומות הנסתרים", הספר הראשון בסדרת "אימפריית הדממה", סדרת פנטסיה חדשה לנוער, מאת מ"ט אנדרסון

"אימפריית הדממה – משחק המקומות הנסתרים" הוא הספר הראשון מתוך ארבעה בסדרת פנטסיה חדשה לנוער, מאת מתיו טובין אנדרסון. הספר ראה אור לראשונה בארה"ב, ב-2004. "משחק המקומות הנסתרים" הוא הספר הראשון שאנדרסון כתב, אך לא הראשון שזכה לפרסם ואולי זהו חלק מקסמו. מקורו של הסיפור בחלום אותו חלם אנדרסון כשהיה בן שש-עשרה או שבע-עשרה. בחלומו, שיחק במשחק מוזר וטקסי ביער ואז ראה הרים מצופים מתכת. הוא החליט לכתוב סיפור המבוסס על אותו חלום, ובדרך להגשים חלום. אנדרסון מעיד על עצמו כי תמיד רצה לכתוב ספרים לילדים, בסגנון ספריו של ק"ס לואיס, מארי נורטון או אדית' נסבית'.

בגיל תשע-עשרה סיים את הספר ושלח אותו להוצאות לאור, בתקווה לזכות בעושר ובתהילה. מטבע הדברים, ניסיונו הראשון של אנדרסון בכתיבה היה בוסרי, משהו, וכולן דחו אותו. אנדרסון קבר אותו למשך כעשור, עד שבשנות השלושים לחייו נזכר בו והחליט שהוא מוכרח לשוב אליו. לאחר מאבק אימתני הצליח לשלוף את המידע מן הדיסקט הישן עליו היה שמור ושב לעבוד עליו. הניסיון השני, אותו ביצע רק לאחר שרכש ניסיון וידע רבים בכתיבה, התגלה כיותר מוצלח והיווה את יריית הפתיחה לקריירה עטורת הפרסים שלו, עד כה.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

כשבריאן וגרגורי מקבלים הזמנה להתארח אצל דודו המוזר של גרגורי באחוזה ישנה בוורמונט, הם צריכים לדעת שמדודים מוזרים, המתגוררים באחוזות ישנות, לא יכול לצמוח שום דבר טוב, והדוד הזה יותר מוזר אפילו מרוב הדודים המוזרים.

בעליית הגג של האחוזה מגלים בריאן וגרגורי משחק שולחן עתיק – משחק המקומות הנסתרים –  ומהרגע שהם מתחילים לשחק בו, הם מוצאים עצמם בתוך הרפתקה מסוכנת, המוליכה אותם הרחק מעבר למשחק עצמו ולגבולות האחוזה.

במהרה נאלצים שני החברים להתמודד עם רוחות רפאים מממלכות קדומות, טרולים עצבניים, רובוטים נקמניים ושלל יצורי בלהה אחרים.

הפתעות חדשות ממתינות מעבר לכל פינה, ועבור בריאן וגרגורי יש רק דרך אחת לצאת ממשחק הבלהות הזה – לנצח בו.

 

בקרו באתר הבית של מ"ט אנדרסון

אימפריית הדממה – משחק המקומות הנסתרים (The Game of Sunken Places – Book One of the Norumbegan Quartet)

מאת מ"ט אנדרסון

תרגום מאנגלית: חנה בן צבי

הוצאת דני ספרים

279 עמודים

 

 

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.