חבורת הטבעת – מהדורה לכבוד 60 שנה לשר הטבעות

ספטמבר 5, 2014

 חבורת הטבעת - תרגום רות לבנית - הספרייה הפנטסטית

כנרת זמורה ביתן חוגגת 60 שנה ליציאת "שר הטבעות" של ג'.ר.ר. טולקין, עם מהדורה חדשה-ישנה.

איך הזמן טס כשנהנים! 60 שנה בדיוק חלפו מאז העולם פגש לראשונה את פרודו, סם, מרי ופיפין וליווה אותם במסעם עם גנדלף הקוסם, להשמיד את הטבעת האחת בלהבות הר האבדון מהן חושלה, כדי למנוע ממנה ליפול לידי שר האופל, סאורון.

בעברית, הספרים יצאו בשתי מהדורות: מהדורת לבנית ומהדורת לוטם. תרגומה של רות לבנית ראה אור ב-1979 וזכה לשם "חבורת הטבעת", ואילו התרגום אותו ערך עמנואל לוטם ראה אור ב-1998 ונקרא "אחוות הטבעת". זהו, כמובן, לא ההבדל היחיד בין התרגומים. למעשה, מיד עם צאת המהדורה החדשה נחלקו החובבים בין אלו המעדיפים את תרגום לבנית ואלו המעדיפים את המהדורה העדכנית יותר של לוטם. אולם עם השנים נהיה הדיון תאורתי בלבד, שכן התרגום הראשון לא הודפס עוד והפך להיות פריט אספנים יקר, אותו ניתן היה למצוא רק בחנויות ובדוכני יד-שנייה. מטבע הדברים, גם לא מדובר בספרים שבעליהם מוותרים עליהם בנקל.

מבחינה זאת, המהדורה החדשה, אשר יוצאת בימים אלה, לציון 60 שנות "שר הטבעות", היא בשורה גדולה, שכן היא מנגישה את הטקסט הנוסטלגי לציבור הרחב ולדור חדש של חובבים. אלה התרבו בעשור וחצי האחרונים, בין השאר, בשל העיבוד הקולנועי של פיטר ג'קסון. כמו כן, היא תציע אלטרנטיבה למהדורה הישנה. אמנם יכול להיות שהדבר יוריד את שוויים של כרכים מן המהדורה של שנות ה-70. אך מצד שני, אספנים יוכלו להמשיך ולהתייחס אל המהדורה הראשונה כפריט נחשק, בזמן שמי שפשוט רוצה לקרוא את התרגום ההוא, יוכל לעשות זאת בקלות ובזול.

"חבורת הטבעת" כבר בחנויות הספרים. שני הספרים הבאים בסדרה כבר בדרך.

חבורת הטבעת
מאת ג'.ר.ר. טולקין
תרגום מאנגלית: רות לבנית
הוצאת כנרת זמורה-ביתן (2014)
424 עמודים

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.