אמרלד, ילדת-פיות: סוד המאיה

ספטמבר 3, 2014

 

אמרלד ילדת-פיות: סוד המאיה - אשכר אבליך בריפמן - הספרייה הפנטסטית

סופרת הילדים והנוער, אשכר ארבליך בריפמן שבה עם "סוד המאיה", החלק השלישי בסדרת אמרלד, ילדת-פיות

בסביבות ספטמבר, 2012, לקראת החגים יצא הספר הראשון של "אמרלד, ילדת-פיות", ושם קץ להמתנה הארוכה של חובבי וחובבות סדרת "ווינטר בלו, ילדת פיות", שהסתיימה קודם לכן והותירה חלל. כעת, שנתיים אחרי, ובדיוק לפי הלו"ז, מגיע הספר השלישי בסדרה החדשה: "סוד המאיה" (המגיע אחרי "פריחתה של רוז" ו"יצורי הצל").

מה יש להגיד, אין ספק שלא פשוט להיות ילדת פיות! לאחר שבספר הקודם היה על אמרלד להתמודד עם יצורי הצל הקטלניים, כעת עליה לגלות את מקור כוחם של בני המאיה העתיקים. אבל חמור מכך – היא לא לבדה בחיפוש. גם אנשי הכת רוצים להניח את ידיהם על סוד המאיה, ואם הם יקדימו אותה, עתידה של ארץ קסם מוטל בספק.

מלבד ההרפתקאות הממתינות לקוראים בין דפיו של הספר, "סוד המאיה" מזמין בנות ובני נוער להתוודע עם בני המאיה וההיסטוריה המרתקת שלהם. למרות שבני המאיה התקיימו לפני למעלה מאלף שנה, הם הותירו את חוטמם על דפי ההיסטוריה של האנושות. המאיה התקיימו במשך יותר מ-3,000 שנה באזור מרכז אמריקה, והקימו בניינים מפוארים שרבים מהם מהווים מוקדי משיכה לתיירים, עד היום. מלבד המבנים המרהיבים, שמתחרים בפירמידות של מצרים, שמם של בני המאיה נודע בשל הידע המתקדם שלהם באסטרונומיה ובמתמטיקה. בזכות יכולותיהם המופלאות, שהקדימו את זמנן, נקשרו אגדות וסיפורים רבים בשמם של המאיה. מבחינה זו, אמרלד, ילדת-הפיות, מצטרפת כעת למסורת ארוכה-ארוכה.

 

עלילת הספר (מגב הכריכה)

"מהו סוד המאיה? את זאת איש אין יודע, אך האחד שישיגו, בר מזל יהיה, ולו ורק לו יינתנו כוחות החזקים מכל כוח אחר."

אנשי הכת שוב רוקמים מזימות. הפעם בדעתם לאתר את מקור כוחם של בני המאיה ולהשמיד אותו, ואתו את ארץ-קסם כולה. בפני ילדות-הפיות עומדת בררה אחת ויחידה: לחשוף את הסוד הכמוס ולהגן עליו מפני אויביהן, אך דווקא עכשיו קסמיה של אמרלד אינם נשמעים לה! כיצד יעמדו אמרלד וחברותיה במרוץ הלוהט והמפרך הצפוי להן כנגד הזמן? האם תצליח אמרלד לשוב ולשלוט בקסמיה? האם יצליחו להשלים את המשימה לפני שיהיה מאוחר מדי?

סוד המאיה הוא הספר השלישי בסדרת הפנטזיה, אמרלד, ילד-פיות, המתרחשת בעולמה של ווינטר בלו. הסדרה התקבלה באהבה על ידי קוראים ותיקים וחדשים כאחד וזכתה להצלחה רבה.

 

אמרלד, ילדת פיות: סוד המאיה

סדרת אמרלד, ילדת פיות

מאת: אשכר אבליך בריפמן

הוצאת כנרת (2014)

320 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.