סדרת הקלסיקות המודרניות של סיאל

אוגוסט 27, 2014

ספרי פנטזיה ומדע בדיוני - הוצאת סיאל - הספרייה הפנטסטית

סדרת הקלסיקות המודרניות של הוצאת סיאל מסתמנת כאחת הסדרות המסקרנות ביותר בתחום המדע בדיוני והפנטסיה בתקופה האחרונה

דברים טובים קורים בהוצאת סיאל. ההוצאה, אשר הוקמה ב-2008 אינה זרה למדע הבדיוני ולפנטסיה. מאז הקמתה הוציאה לאור כמה מספריו של טרי פראצ'ט (עולם הדיסק), שאליין האריס (דם אמיתי) ואחרים. אולם דווקא השנה נכנסה ההוצאה לרדאר שלנו, בזכות סדרת הקלסיקות המודרניות החדשה שלה, אשר מבקשת להנגיש לקהל החובבים בני זמננו קלסיקות ז'אנריות שהשפעתן על הז'אנר מורגשת עד היום (גם אם לרוב אינם מודעים לכך).

יריית הפתיחה לסדרה הייתה עם פרסום "נסיכת מאדים", מאת אדגר רייס בארוז (שהביא לעולם גם את "טרזן"), אשר ראה אור ב-1911 והניח את היסודות לאינספור יצירות בסוגי מדיה שונים, כגון "חולית", "מספר החיה" וכן סרטים כגון "מלחמת הכוכבים", "אווטאר" ורבים אחרים. למעשה, גיבור הספר, קפטן ג'ון קרטר, היווה אפילו השראה מרכזית לדמותו של סופרמן. בדומה לקרטר, גם קאל-אל, החייזר הקריפטוני קיבל את הרבה מכוחו בשל ההבדלים בין גודלו של כוכב הלכת ממנו בא וכוח המשיכה שלו ובין כוכב הלכת בו מצא את עצמו.

למי שלא מכיר עדיין, זהו תקציר העלילה, כפי שהוא מופיע על גב הכריכה:

קפטן ג'והן קרטר מווירג'יניה, שנלחם במלחמת האזרחים האמריקנית, מתעורר ומוצא את עצמו במאדים המאוכלס במפלצות ירוקות בעלות שש גפיים, שחוטפות את הנסיכה האדומה ומאיימות על שלום כוכב הלכת כולו. קרטר, הלוחם השרירי והמסוקס, נלחם בחרב ובאגרוף נגד אויבים שונים ומשונים ומציל את מאדים, את הנסיכה ואת עצמו.

בתחילת ספטמבר צפויה להצטרף אל "נסיכת מאדים" קלאסיקה נוספת. הפעם פונה הסדרה אל הרומן הגותי הראשון שנכתב אי פעם ואשר הניח את התשתית לז'אנר האימה והפנטסיה המודרניים – "טירת אוטרנטו", מאת הוראס וולפול. רומן זה, שראה אור לראשונה באנגליה ב-1764, אחראי במידה רבה על רבים מן הסממנים הז'אנריים המוכרים לנו עד היום: הטירה הקודרת והמאיימת, האציל הדקדנטי, המשרתים התמימים, אווירת הנכאים ותחושת האסון המתקרב, האירועים האל-טבעיים ועוד.

קריאה בסדרת הקלסיקות המודרניות, בתרגומו של ד"ר עמנואל לוטם, מסתמנת כמסע מרתק אל נבכי ההיסטוריה של הפנטסיה והמדע הבדיוני, שאף חובב אדוק לא יוכל לוותר עליו. לא נותר לנו אלא לחכות ולראות אילו הפתעות נוספות ממתינות לנו בהמשך.

לפרטים נוספים על "נסיכת מאדים"

לפרטים נוספים על "טירת אוטרנטו"

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.