תולדות הערפדים למסך הגדול?

אוגוסט 8, 2014

תולדות הערפדים -  סרטי ערפדים - הספרייה הפנטסטית

כשיצא "ריאיון עם הערפד" ב-1994 לקולנוע, עם בראד פיט, טום קרוז וכריסטיאן סלייטר, היה ללהיט אל-מותי, אך אז נעלם. כעת, 20 שנה אחרי, נראה שהמיזם קם לתחייה.

כמעט עשרים שנה אחרי "ריאיון עם הערפד", ספרי תולדות הערפדים של אן רייס עומדים, ככל הנראה, לשוב אל המסך הגדול. נכון, היה את הרגע המביך הזה של "מלכת הארורים", אבל אנחנו מעדיפים לשכוח אותו. כעת, באחת העסקאות המעניינות של העת האחרונה, יוניברסל ו-Imagine Entertainment רכשו מאן רייס ומבנה את הזכויות לכל ספרי תולדות הערפדים, כולל את התסריט של כריסטופר רייס ל"Tale of the Body Thief". כמו כן, כוללת העסקה את הזכויות על ספרה העתידי של סופרת הערפדים הידועה, "הנסיך לסטט" – אירוע חדשותי בפני עצמו, לאור העובדה שרייס הכריזה בעבר שאין לה כל כוונה להמשיך לכתוב ספרים בסדרה.

נראה כי העסקה שהתבצעה כעת היא המשכה, או התפתחות, של עסקה שהחלה להירקם עוד ב-2012, ובה ביקשו אולפני אימג'ין של רון הווארד לרכוש את הזכויות לעיבוד הספר הרביעי בסדרה, "Tale of the Body Thief" לסרט. על פניו, לא היה זה מפתיע אם היה מדובר בהשקעה בלבד, מצד אימג'ין ויוניברסל. נכון שז'אנר סרטי הערפדים שב לנוח על משכבו בשלום, אבל הלוא לא יזיק להחזיק בזכויות לאחת מסדרות הערפדים החשובות והמצליחות בכל הזמנים. סביר גם להניח שגם משפחת רייס לא יצאו נפסדים מן המהלך. יחד עם זאת, לפחות לעת עתה, נראה כי האולפנים דווקא לא מתכננים לקבור את הנכס ולשמור אותו ליום סגריר, אלא להשיב אותו לאוויר העולם.

מצד יוניברסל מונו המפיקים בריאן גרייזר, אלכס קוצמן ורוברטו אורקי ומצד אימג'ין, תפקח על המיזם נשיאת החברה, אריקה היגינס.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.