עוד סרט טולקין בדרך?

יולי 24, 2014

ג'.ר.ר. טולקין - סופרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

טרילוגיית "ההוביט", אולי שני-שליש מאחורינו, אבל עם דיבורים על סרט ביוגרפי נוסף על טולקין, יכול להיות שלחובבים לא יחסר למה לצפות.

בקושי שבוע חלף מאז שסיפרנו לכם על "טולקין ולואיס", סרט המתוכנן לספר את סיפור החברות בין שניים מענקי ז'אנר הפנטסיה – ג'.ר.ר. טולקין וק.ס. לואיס. אך כבר לפני מספר ימים פרסם מגזין ה-Rolling Stone, כי גם Fox Searchlight מתכננים סרט ביוגרפי על טולקין, שיופק על ידי Chernin Entertainment, על פי תסריט של דיוויד גליסון. הסרט, שנקרא בינתיים פשוט "טולקין", אמור להתמקד בצורה יותר ישירה בחייו של הפרופסור הנודע ובדרכו אל הבאת הארץ-התיכונה לעולם.

למותר לציין שלמרות הכוונות הטובות, אין כל ערובה לכך ששני הסרטים אכן יגיעו אל המסכים. הוליווד ידועה בקטעים כאלה, וכבר יצא לנו לדווח לכם על שני סרטי "מלכת השלג", שני סרטי "שלגיה", שני סרטי "הקוסם מארץ עוץ", שני סרטי "פיטר פן" ובוודאי ישנן דוגמאות נוספות. אבל לדברים האלה יש דרך להשתנות ולהסתדר בצורה כזאת או אחרת. ברוב המקרים, בסופו של דבר דרישות הפקה שונות מביאות לכך שגם סרטים שנמצאים בהפקה בו זמנית, יוצאים בזמנים שונים. כמו כן, לרוב אחד מהם מצליח לפרוץ לתודעה, בעוד השני חולף מתחת לרדאר ונעלם. לפעמים יש יוצאי דופן כמו שני סרטי "שלגיה" ששניהם היו כישלונות מחפירים ושני סרטי "פיטר פן", שלמרבה האירוניה, אף אחד מהם לא הצליח להמריא.

אם לחזור לנושא סרטי טולקין, הרי שתהייה הראשונה שעולה בנוגע אליהם היא – באמת? התהייה השנייה והיותר עניינית, היא האם בעלי הזכויות על הקניין הרוחני של טולקין אישרו את הפקתם? כידוע לחובבים, בנו של טולקין האכיל את פיטר ג'קסון לא מעט מרורים לגבי סרטי "שר הטבעות" ו"ההוביט", ויוזמות אחרות לעשות סרטים על טולקין ועל יצירתו זכו לסיום מהיר וכואב בבית משפט. האם משהו השתנה בגישה של בעלי הקניין? לאור העובדה שיש כרגע שני סרטים מתוכננים, סביר מאוד להניח שלא. יותר הגיוני שלאחד מהם, או לשניהם, אין אישור כזה, מה שמטיל את יציאתם בספק גדול.

מבדיקה קצת יותר מעמיקה, עולה כי ה-Rolling Stone ביססו את הידיעה החדשה על ידיעות ישנות יותר מ-2013. בחינה של אתר הבית של Fox Searchlight לא הראתה שום אינדיקציה לגבי סרט טולקין שכזה וגם ב-imdb אין כל אזכור שלו. לפיכך, אם לא יצוץ בעתיד מידע חדש, כנראה שהמחלקה המשפטית של בעלי הקניין של טולקין כבר עשתה את פעולתה לגבי הסרט וששמועות ברשת לגביו הן אכן רק שמועות.

אם הייתם צריכים לבחור בין "טולקין ולואיס", על החברות בין שני סופרי הפנטסיה ובין "טולקין", שיתמקד על חייו והתהליך היצירתי של טולקין בלבד, במי הייתם בוחרים?

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.