טולקין ולואיס – בקרוב הסרט?

יולי 16, 2014

טולקין ולואיס - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

זה יכול להיות מושלם, או מטומטם עד כאב – טולקין וק.ס. לואיס מתוכננים להגיע למסך הגדול

ג'.ר.ר. טולקין וק.ס. לואיס היו חברים טובים במהלך חייהם. רצה הגורל ושניהם הפכו להיות שניים מעמודי התווך של ספרות ז'אנר הפנטסיה – הראשון, עם תולדות הארץ התיכונה והשני עם דברי ימי נרניה. בזמן שהחלק השלישי והאחרון בטרילוגיית "ההוביט" של פיטר ג'קסון מתקרב אלינו (צפו לחדשות בנושא בעתיד הקרוב), ובזמן שהמשך סרטי נרניה מוטל בספק עז,  יכול להיות נחמד שיהיה לחובבים למה לצפות. הרעיון נשמע מעניין, אבל האם זהו חומר המתאים למסך הגדול? נחיה ונראה.

הסרט, שצפוי להיקרא "טולקין ולואיס" מופק על ידי חברת Attractive Films, ויבוים על ידי סימון ווסט (קון אייר, לארה קרופט, בלתי נשכחים [באמת?]), על פי תסריט של ז'קלין קוק. באתר חברת ההפקה מתואר הסרט כדרמה פנטסטית, שעלילתה מתרחשת בבריטניה מוכת המלחמה של 1941, אשר יחשוף את האמונה המשותפת, את החברות ואת היריבות שבין ג'.ר.ר. טולקין וק.ס. לואיס – אשר לימים הפכו להיות סופרי הפנטסיה המובילים בעולם.

הטאגליין: "חברות משנה את הכול" נראה מבטיח – ודאי יותר מבטיח ממשפטים בסגנון: חשבתם שהכרתם את טולקין ולואיס … חשבו שוב! דווקא הייתי שמח לראות סרט שמספר על החברות בין שני הסופרים הדגולים, וכמה שיותר מעוגן במציאות, כך יותר טוב מבחינתי.

מצד שני, דרמה פנטסטית? מעניין איך זה יהיה. באופן אישי, כולי תקווה שיוצרי הסרט לא ישתמשו ב"למצוא את ארץ לעולם לא" כהשראה. כמו כן, אי אפשר לחמוק מן השאלה: מי ילוהקו לשחק את טולקין ואת לואיס? שאלה זו מביאה אותנו לעצם העניין. כעקרון, הדיבורים על הסרט אינם חדשים. שמועות עליו רצות ברשת כבר כשנה, אולם כעת נודע כי מזה חודש שההפקה נמצאת בתהליכי ליהוק. אז נכון שזה עדיין לא אומר שנראה את טולקין ואת לואיס על המסך בזמן הקרוב, אבל זהו בהחלט צעד משמעותי בכיוון.

 

מה דעתכם? את מי הייתם רוצים לראות בתפקידים הראשיים?

וגם, מה לדעתכם יהיה הסרט – יצירת אמנות אלפית אלמותית, או שיקוץ שצריך יהיה להשליך אל לועו של הר האבדון?

 

פוסטר הסרט

טולקין ולואיס - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.