The Strain של גיירמו דל טורו – פרק הבכורה

יולי 12, 2014

The Strain - גיירמו דל טורו - הספרייה הפנטסטית

מחר, ה-13/07, זה קורה – The Strain, סדרת הערפדים של גיירמו דל טורו יוצאת לדרך. האם היא תצליח להדביק את הצופים?

לאחר חודשים ארוכים של המתנה, מחר זה קורה: הפרק הראשון של The Strain (הזן), סדרת הערפדים החדשה של גיירמו דל טורו תצא לדרך, עם פרק הבכורה, שיוקרן ברשת FX. להזכירכם, כתבנו לכם על הסדרה כבר במרץ, כאשר יצא הקדימון הראשון. מאז, יצאו לרשת אינספור טיזרים קצרצרים, אותם החלטנו לחסוך מכם, בין השאר בגלל סוגיות של זכויות הקרנה. אבל כעת, משמסע הפרסום הגיע לקצו ומגפת הערפדים של דל טורו עומדת לפרוץ, החלטנו שהגיע הזמן לתזכורת.

 

הערפדים כעלוקות

למי שלא עקבו, The Strain (הזן), הוא עוד אחד ממיזמי-המחמד של דל טורו. הרעיון עלה במוחו של הבמאי המקסיקני כתכנית טלוויזיה, שבמרכזה זן שונה של ערפדים: יצורים מפלצתיים באמת, שלא מזכירים במאומה את בני דמותם המנצנצים והרומנטיים, אשר חלשו על דעת הקהל כבר מספר שנים. את מקומם של הניבים העדינים תפסו לסתות נפרקות. את אקט הנשיכה האורגזמי והשינוי דרך חילופי הדם, שכבר הפך זה מכבר לאקט ארוטי בעליל, תפסו רימות טפיליות, שעוברות מגוף לגוף כמו עלוקות ווירוס חשוך מרפא.

הסדרה מתחילה כאשר מטוס שנוחת בשדה התעופה ג'יי.אפ.קיי. עוצר פתאום, כל חלונותיו מוגפים, אורותיו כבים והתקשורת אתו נקטעת. בשל חשש לאירוע ביולוגי, מוזמן צוות של "פרויקט קנרית" של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) לבחון את המצב. כפי שניתן להבין משם הצוות, הוא מהווה את ה"קנרית", שחייה (ובעיקר מותה) משמשים על מנת לזהות סכנת חיים לכורים. אולם גילוי הסכנה אינו מצביע על יכולת לעצור אותה והזוועה שממתינה במטוס לא נשארת בו זמן רב. כך מתחיל הקרב על עתיד העיר ניו יורק ועל עתיד האנושות כולה, כאשר הנגיף הערפדי מתפשט במהירות.

 

המירוץ למסך הקטן

משלא הצליח דל טורו למכור את הרעיון, פנה אל הסופר צ'ק הוגן, ויחדיו העניקו השניים לערפדי הבלהות חיים מחודשים, הפעם כטרילוגיית ספרים. אלה ראו אור בין השנים 2009 – 2010. כבר לאחר צאת הספר הראשון החל הטלפון לצלצל, עם פניות מחברות הפקה וערוצים שונים שרצו "לנעוץ שיניים" בפרויקט ולהביאו למסך הקטן והגדול. אלא שאחרי שהחלו בהבאת הסיפור במסגרת ספרים, לא רצו זוג היוצרים להתחייב לאף צד שעלול להגביל את החירות היצירתית שלהם. סיום הסדרה ב-2010 היה יריית הפתיחה לחידוש המרוץ, וב-2011 נמכרו הזכויות לערוץ FX (בבעלות פוקס). בינתיים, גם סדרות כגון "המתים המהלכים", "משחקי הכס" ואחרות, גם שינו לגמרי את האופן בו נהגו לחשוב על סדרות טלוויזיה, ומה שנראה בעבר כהימור מטורף, נראה כיום כמעט מתבקש. ב-2013 הסכימו הצדדים על הפקת עונה ראשונה, בת 13 פרקים בני שעה, וכל מה שנותר למעריצים הוא לחכות… עד עכשיו.

 

גותיקה בת ימינו

אחד מן ההיבטים המרתקים של הסדרה אינו נוגע בהכרח לערפדים עצמם, אלא לגישה של דל טורו לבימוי. לדבריו, אחת מן השאיפות המרכזיות שלו מבחינת רוח הסדרה היו ליצור טוויסט גותי לכל דבר, לצד המודרניות הברורה של העלילה. כלומר, לא לחזור לקונספטים האהובים, אך הלעוסים, של גותיקה ויקטוריאנית וקדומה יותר, אלא להביא את הגותי לכאן ועכשיו – להביא את הדקדנציה ואת הדברים שרוחשים מתחת לפני השטח אל המציאות המוכרת. מלבד זאת שמדובר בקונספט מעניין, הרי שדל טורו נראה בדיוק האדם הנכון הדרוש על מנת לעשות זאת. השאלה שנותרת היא, מתי תגיע הסדרה גם אלינו?

אזהרה: הסרטון המצורף הנו פרסום לסדרת אימה למבוגרים. הצפייה אינה מומלצת למי שמתקשים להתמודד עם הז'אנר והנה על אחריות הצופים, בלבד.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.