חוקר המפלצות בדרך למסך הגדול?

יוני 25, 2014

המונסטרומולוגיסט - ספרי אימה לנוער - הספרייה הפנטסטית

וורנר ברוס עומדים להפיק את סדרת ספרי האימה לנוער של ריק ינסי, "המונסטרומולוג", או "חוקר המפלצות"

בעקבות ההצלחה של עיבודים קולנועיים לסדרות פנטסיה ומדע בדיוני לילדים ולנוער, כגון סדרת "הארי פוטר" ו"משחקי הרעב", הוליווד כבר הפכה זאת לנוהל לרכוש את זכויות ההפצה לכל סדרה חדשה המפגינה פוטנציאל. יחד עם זאת, הדרך מרכישת הזכויות ועד ליום הבכורה המרחק רב מאוד. אם יש משהו שלמדנו בשנתיים האחרונות, הרי זה שגם כאשר העיבוד אכן מופק ומצליח להגיע למסך הגדול, העיבוד לא תמיד עובד. למעשה, מרבית העיבודים נוחלים כישלון צורב ומהדהד. אך מבין היצירות שנרכשות לעיבוד יש כאלו שמעניינות במיוחד. זהו המקרה לגבי "The Monstrumologist", או המונסרומולוג – חוקר המפלצות.

המונסטרומולוג הנה סדרה בת ארבעה ספרים מאת סופר הנוער ריק יאנסי. את יאנסי, אגב, יכול להיות שזכיתם כבר להכיר, כיוון שספרו "הגל החמישי", ראה אור לאחרונה בהוצאת כתר. כפי שניתן להבין משמה, מדובר בסדרת ספרי פנטסיה-אימה לנוער, שבמרכזה ניצב חוקר מפלצות. ספרי הסדרה פורסמו באנגלית, בין השנים 2009 – 2013 וזכו להצלחה רבה וכן לפרסים ספרותיים.

הסדרה מגוללת את סיפורם של ד"ר פלינור וורת'רופ והעוזר שלו, וויל הנרי. וויל הוא יתום אותו לקח וורת'רופ תחת חסותו ואותו הוא מכשיר במחקר יצורים מסוכנים ומפלצות. הסיפור מתרחש ב-1888, כאשר אל הצמד מובא יצור מן הסיוטים – אנת'רופופאגי, יצור אכזרי ואוכל-אדם, ללא ראש.

 

תקציר העלילה מגב הכריכה (בתרגום חופשי)

אלו הם הסודות ששמרתי. זהו האמון אותו לא הפרתי מעולם. אבל הוא מת כבר קרוב לתשעים שנה, האיש אשר הפקיד את אמונו בידיי, האיש אשר עבורו שמרתי על הסודות האלה. האיש אשר הציל אותי… והאיש אשר הטיל עליי את הקללה.

כך מתחיל יומנו של וויל הנרי, יתום ושוליה של דוקטור עם התמחות יוצאת דופן: צייד מפלצות. בזמן הקצר בו התגורר עם הדוקטור, וויל התרגל למבקרים שבאו בשעות הלילה המאוחרות ולעסקים מסוכנים. אך כאשר מבקר אחד מגיע עם הגופה של ילדה צעירה וזו של המפלצת אשר ניזונה ממנה, עולמו של וויל עומד להשתנות לנצח. הרופא גילה אנת'רופופאגי תינוק—מפלצת חסרת ראש שניזונה באמצעות פיות מלאי שיניים בחזה—מה שמסמן על עלייה במספר האנת'רופופאגי. כעת, וויל להדוקטור חייבים להתמודד עם הסכנה המאיימת להשתלט על עולמנו ולהשמידו, לפני שיהיה מאוחר מדי.

כעת, לפי אתר ווראייטי, האחים וורנר לקחו על עצמם את הבאת סדרת הספרים המצמררת אל המסך הגדול, ואף שכרו את שירותיה של ג'סיקה פוסטיגו לכתיבת התסריט. פוסטיגו נודעה לאחרונה בעקבות כתיבת התסריט ל"עיר של עצמות", המבוסס על הספר הראשון בסדרת "בני הנפילים", מאת קסנדרה קלייר, סופרת הנוער המוכרת.

גם אם הסרט אכן יופק, ודאי ייקח עוד זמן עד שיהיה מה להראות ממנו. אז בינתיים, הנה הקדימון לספר עצמו:

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.