שלדון פוקס – המלצה

יוני 13, 2014

שלדון פוקס - דרק לנדי - הספרייה הפנטסטית

המלצה וביקורת של יונתן מרמרי, בן ה-11, על "שלדון פוקס", הספר הראשון בסדרה מאת דרק לנדי

"שלדון פוקס" הוא ספר המספר על עולם הקסמים, ומלא במתח ובדברים שאנחנו לא יודעים עליהם. סטפני אדג'לי היא ילדה ממוצעת בת 12, שתמיד נהגה לדמיין עולם שלם של קסמים. בסיפור הזה היא מגלה שיש אחד כזה.

כשדודה גורדון אדג'לי מת, חייה משתנים לגמרי. מילדה רגילה, היא הופכת לילדה בלשית וקצת מכשפת יסודות הטבע. הכול מתחיל, כשיום אחד יצור מוזר בעל צורת אדם תוקף אותה. אז, היא מכירה את שלדון פוקס, בלש ומכשף יסודות, שמת במלחמה לפני מאות שנים, חזר מעולם המתים והפך לשלד. יש מלחמה והחשוד העיקרי הוא נפריאן שפיפון. הם חושבים ששפיפון מנסה לשחזר את הפולחן שיחזיר לעולמנו את חסרי הפנים – יצורים שיהרסו את העולם ואת הגזע האנושי…

הנקודות הטובות בספר, הן הדמיון המפותח של עולם הקסם שלא חשנו בו, לא ראינו אותו ולא ידענו כמה אנחנו קרובים אליו. הסיפור מספר על נאמנות בין חברים ועל איך גילוי העולם בצורה אחרת שלא ידענו עליה. הוא מספר גם על המלחמה, שאפילו לא היה אדם אחד שהזהיר אותנו עליה.

לעומת זאת, הנקודות הרעות הן שלא מספרים למה אף אחד לא שמע על המלחמה. גם  לא אומרים איך אנחנו לא רואים את העולם הזה. איך אנחנו בני אנוש רגילים וכל כך קרובים ואנחנו לא חשים בשום דבר? גם התקציר בספר לא מסביר הרבה על הסיפור עצמו.

לסיכום הספר הזה מתאים לגילאים 9+ ומעלה, ולכל המשפחה. הסיפור מושלם למי שמאמין בקסם, אוהב מתח, קומדיה, ודברים לא צפויים וטיפה מפחידים. כשאני קראתי את הסיפור, הרגשתי שאני בעולם קסמים, הזדהיתי עם המחשבה של הסופר כשכתב את הדבר המדהים הזה, וחשתי עולם אחר. ראיתי בדמיון שלי את העולם הבלתי נראה של הקסם. שלדון הוא אומנם שלד, אך יש לו רגשות, יש לו לב ויש לו חיים שלאיש אין, וכמובן – יש לו את הילדה המדהימה סטפני אדג'לי.

 

שלדון פוקס (הספר)

סדרת "שלדון פוקס"

מאת:  דרק לנדי

תרגום מאנגלית: אמנון ריבק ומיקה ריבק

הוצאת כנרת זמורה-ביתן (2010)

303 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.