קונסטנטין – סדרת טלוויזיה ב-NBC

מאי 12, 2014

 

לא רק גיבורי-על – גם "קונסטנטין" מצטרף אל סדרות הקומיקס שיעשו את דרכן אל המסך הקטן

"החץ", "סוכני ש.י.ל.ד" ובקרוב גם סדרות על הברק ובאטמן מבשרות את שובם של גיבורי-העל מן הקומיקס אל המסך הקטן. כאשר מצד שני, גם "המתים המהלכים" נהנים מפופולריות רבה, וכך גם "סיפור אימה אמריקאי" ו"The Strain" של דל טורו בדרך, נראה שהבשיל הרגע לבואו של "ג'ון קונסטנטין".

קונסטנטין הוא מעין קוסם/בלש/מגרש שדים ואיש הונאות לעת מצוא, המתגורר בלונדון וידוע בציניות ובאופיו הקשוח. הדמות הנה הנו עוד אחת מפירות דמיונו הפורה של יוצר הקומיקס המוערך, אלן מור, ועבור מי שמכיר את מור זה לא מפתיע כלל. לדברי מור, קונסטנטין הומצא בהשראת מראהו של הזמר סטינג, במטרה להכניס את סטינג לקומיקס, אך מאז הפכה להיות הרבה יותר מכך.

האנטי-גיבור, שלימים יהיה ידוע במראהו האופייני עם מעיל רוח וסיגריה ביד, הופיע לראשונה ב-1985 בחוברת 37 של "Swamp Thing", ולאחר מכן זכה לככב בסדרות משלו: "הלבלייזר" ו"קונסטנטין". ב-2005 זכה גם לעיבוד קולנועי, בכיכובו של קיאנו ריבס – עיבוד שהתקבל בדעות מעורבות בקרב הקהל הרחב ולא כל כך מעורבות, שלא לומר נזעמות, בקרב רבים מחובבי הקומיקס. ה"אמריקניזציה" של הדמות הבריטית לא התקבלה באהדה. הופעה ידועה נוספת שלו היא ב"סנדמן" של ניל גיימן, בו הוא עוזר למורפיאוס, מלך החלומות, להשיב לידיו את אחד מפריטי הקסם שאבדו לו בזמן שהיה כלוא.

כעת, צפוי קונסטנטין לזכות לעיבוד מחודש, כאמור, הפעם למסך הקטן, ונראה שיוצרי הסדרה ב-NBC מעוניינים לעשות את העבודה כמו שצריך. במקום ריבס השחרחר והאמריקאי, הדמות תשוחק על ידי מאט ראיין הוולשי. את כיסא הבימאי מאייש ניל מארשל (משחקי הכס), ועל כתיבת הסדרה והפקתה אמונים דניאל סרון (דקסטר, המנטליסט) ודיוויד גוייר (סרטי בלייד, סרטי באטמן החדשים ולמרבה הצער, גם גוסטריידר ואיש הפלדה). בסך הכול, הכותבים נראים נכונים, הליהוק נראה טוב וגם הקדימון הבא נראה לא רע בכלל. יש למה לצפות…

לפרטים נוספים, בקרו בעמוד הסדרה באתר NBC

 דיסקליימר: סרטון זה מכיל אלימות גרפית ודימויים מפחידים של רוחות ושדים. אל תצפו בו אם דברים מסוג זה מטרידים אתכם, או שאינם מותרים עבורכם!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.