פסטיבל אייקון 2014: סודות

אפריל 25, 2014

אירוע השנה של חובבי הפנטסיה והמדע הבדיוני, פסטיבל אייקון, יחזור באוקטובר, עם נושא מגניב ואורחי כבוד ספרותיים

את הסוד הזה כבר מותר לגלות: אגודה למדע בדיוני ולפנטסיה הודיעה על נושא הפסטיבל, שיתקיים באוקטובר השנה, בפעם ה-18: סודות. לא יודע מה אתכם, אבל הספרן הזה סקרן מאוד לגלות אילו סודות ייחשפו במהלך הפסטיבל.

גילוי נוסף שנחשף הוא זהותם של אורחי הכבוד. בפסטיבל, השנה, יתארחו סופר המדע הבדיוני, וולטר ג'ון ויליאמס ("מטרופוליטן", "מרחבים מסתברים" ו"זה לא משחק"), בסיוע הוצאת "סיאל", וסופרת הפנטסיה, קלי ארמסטרונג (הידועה בארץ בזכות טרילוגיית "הכוחות האפלים מכל"), בסיוע הוצאת "יניב".

ג'ון ויליאמס הוא מחברם של למעלה מ-30 ספרים, ז'אנריים ואחרים, וכן כתב עבור הטלוויזיה והקולנוע. בעולם המקדש סיפורי סינדרלה והצלחות מסחררות ומיידיות, ויליאמס הוא דוגמה לאיש מקצוע שעבד קשה מאוד בשביל להגיע למעמדו הנוכחי, ואולי כותבים ויוצרים מתוסכלים יכולים לשאוב ממנו השראה. בטלוויזיה, אולי הסדרה הידועה ביותר בה היה מעורב היא "אנדרומדה" – סדרה שחלמה להיות "מסע בין כוכבים", אבל נעלמה מהמסכים במהירות על-חלל. בקולנוע, אף אחד מן הסרטים עבורם לא הבשיל מעולם כדי לעלות לאקרנים. בעולם הספרות, על אף שנחשב ליוצר מוערך, הוא נחשב גם למועמד סדרתי, לאחר שהיה לסופר עם הכי הרבה מועמדויות לפרסים, מבלי שזכה באף אחד מהם. את רצף המועמדויות המתסכל הצליח לשבור בסופו של דבר ב-2001 וב-2004, כאשר  זכה פעמיים בפרס הנבולה היוקרתי. מוקדם יותר, השנה, ראה אור ספרו "הפרקסיס" בהוצאת סיאל.

בקרו באתר הבית של וולטר ג'ון ויליאמס

קלי ארמסטרונג היא סופרת פנטזיה ורומנים על-טבעיים. כפי שמעידה על עצמה המחברת, הוקסמה מאז ומתמיד מן הצד האפל יותר של הפנטסיה. גם בילדותה, אם התבקשה לכתוב סיפור על בנות ובובות, היו סיפוריה מציגים בקביעות ילדות אל-מתות ובובות מרושעות, למרבה חרדתם של מוריה. כל ניסיונותיהם לגרום לה לכתוב סיפורים "נורמליים" נכשלו. כיום, היא ממשיכה לכתוב על רוחות, שדים ואנשי זאב, ואף מתפרנסת מכך. בנוסף לטרילוגיית "הכוחות האפלים מכול" פנטסיה אורבנית לנוער, היא היוצרת של סדרת המתח העל-טבעית "נשות העולם האחר".

בקרו באתר הבית של קלי ארמסטרונג

אם לא קראתם את ספריהם של אורחי הכבוד – ואם, כמובן, אתם רוצים בכך – יש לכם עד אוקטובר לעשות זאת. פסטיבל אייקון 2014: סודות, יתקיים בחול המועד סוכות, 12/10 – 14/10.

פסטיבל אייקון מאורגן על ידי האגודה למדע בדיוני ולפנטסיה, העמותה למשחקי תפקידים בישראל וארגונים נוספים.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.