גרם המדרגות הצורח

אפריל 19, 2014

מהוצאות הכורסא וידיעות ספרים, מגיע "גרם המדרגות הצורח", הספר הראשון בסדרת האימה לנוער "לוקווד ושות'" 

נעים להכיר

הכירו שם: גו'נתן סטראוד. הכירו עוד שני שמות: סדרת "לוקווד ושות'" ו-"גרם המדרגות הצורח". סביר להניח שהחל ממאי, השנה, תתחילו לשמוע עליהם לא מעט. סטראוד האנגלי הוא דוגמה נוספת לסופר אשר זוכה להצלחה לא מבוטלת בעולם, אך אינו ידוע בארץ – לפחות עד שמביאים את ספריו ומתרגמים אותם ואחד מהם תופס.

סטראוד החל את דרכו, לאחר האוניברסיטה, כעורך בהוצאת ספרים לונדונית. ספרו הראשון יצא ב-1999 והוא כותב במשרה מלאה מ-2001. ההצלחה המשמעותית הראשונה שלו נרשמה ב-2003, עם צאת "הקמע מסמרקנד", הספר הראשון בטרילוגיית "ברטימאוס" (ראה אור בעברית בהוצאת כתר). מאז ראה הספר אור נמכרו למעלה מ-6 מיליון עותקים של ספרי הסדרה והם תורגמו ל-36 שפות. גם בישראל זכו הספרים להצלחה לא מבוטלת, אך עם זאת, לא זיכו את המחבר בהצלחה ממנה הוא נהנה בחו"ל.

לוקוות ושות'

כעת, כאמור, עומדת לצאת בעברית הסדרה החדשה של סטראוד, שהספר הראשון בה, "גרם המדרגות הצורח" ראה אור בחו"ל רק בשנה שעברה, וכבר נרכש לתרגום ולפרסום במסגרת שיתוף פעולה בין הוצאת הכורסא וידיעות ספרים. בעוד שגם הסדרה החדשה מתחילה בלונדון, את ברטימאוס הג'יני והקוסמים מטרילוגיית "ברטימאוס", מחליפות ב"לוקווד ושות'" רוחות רפאים וסוכנויות לחקר העל-טבעי. בהתאם, הטון של "גרם המדרגות הצורח" השתנה ומשלב, לצד ההומור של המחבר, רוח השואבת את השראתה מז'אנר האימה. שילוב של עלילה מלאת מתח ופעולה וגיבורה חזקה ומלאת תושייה מבטיחים שבקרב חובבי הפנטסיה, יתאים הספר הן לבנים והן לבנות.

כמו ספרים רבים אחרים בז'אנר, בשנים האחרונות, גם זכויות העיבוד לקולנוע של "גרם המדרגות הצורח" נמכרו. על העיבוד אמונים אולפני יוניברסל ואילומיניישן אנטרטיינמנט. אף על פי שרכישת הזכויות לא בהכרח מעידה על כך שסרט אכן יופק, היא כן מעידה משהו על הבעת אמון מצד הוליווד בפוטנציאל של הסדרה. תמיכה נוספת קיבל הספר מן הסופר ריק ריירדן, אשר כתב כי: "הסיפור יחזיק אתכם לקרוא עד השעות הקטנות של הלילה, אבל תרצו להשאיר את האורות דולקים…  סטראוד הוא גאון ביצירת עולם אמין לחלוטין, שדומה מאוד לעולמנו, אבל שונה בצורה כל כך מצמררת. צרפו את 'גרם המדרגות הצורח' לרשימת ה'צריך לקרוא' שלכם!"

תקציר העלילה (בתרגום חופשי מגב הכריכה)

כאשר המתים שבים כדי לרדוף את החיים, לוקווד ושות' נכנסים לתמונה…

במשך למעלה מחמישים שנה, אנגליה סובלת ממגפה איומה של רוחות רפאים. מספר סוכנויות לחקירות על-טבעיות צצו, כדי לחסל את הרוחות המסוכנות.

לוסי קרלייל, חוקרת צעירה ומוכשרת, מגיעה ללונדון בתקווה לטפח קריירה ראויה לשמה. תחת זאת, היא מוצאת את עצמה מצטרפת לסוכנות הקטנה והעלובה ביותר בעיר, המנוהלת על ידי אנתוני לוקווד הכריזמטי.

כאשר אחד מן התיקים שלהם משתבש בצורה איומה, לוקווד ושות' מקבלים הזדמנות אחרונה לגאולה. לרוע המזל, הזדמנות זו כרוכה בהעברת הלילה באחד מן הבתים הכי רדופים באנגליה, ובניסיון לצאת ממנו בחיים.

"גרם המדרגות הצורח" צפוי להשמיע קול במאי, השנה.

פרטים נוספים:

בקרו באתר הבית של ג'ונתן סטראוד

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.