צייד המכשפות האחרון

אפריל 4, 2014

צייד המכשפות האחרון - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

וין דיזל מתוכנן לגלם את דמותו של "צייד המכשפות האחרון" בסרט פנטזיה חדש מבית Lionsgate

כבר למעלה משנה שאנו עוקבים בחוסר עניין ראוי לציון אחר הפרויקט העונה לשם "צייד המכשפות האחרון", בכיכובו של וין דיזל. ראשית, הפרויקט החל לעלות לכותרות בתקופה בה "הנזל וגרטל: ציידי מכשפות" עדיין נחשב על ידי כמה כפרויקט שיש לו סיכוי להצליח. שנית, ובכן… וין דיזל. שחקן סרטי האקשן עובר במיזמי פעולה ואפקטים כגון "מהיר ועצבני", או "רידיק", אבל משם המרחק לסרטי פנטזיה הוא די גדול.

גם העלילה של "צייד המכשפות האחרון", לעניות דעתי, לא נשמעת מבטיחה במיוחד: דיזל מגלם את דמותו של צייד מכשפות בן אלמוות, אשר חובר ליריבתו המושבעת, מכשפה, כדי למנוע מקבוצות המכשפות של ניו יורק לשחרר מגפה שתאיים על האנושות. זהו רעיון גנרי למדיי, שיכול בקלות להפוך למשהו בנוסח "ואן הלסינג", המביך, או "מלחמת האופל" שרבים כל כך אוהבים לשנוא.

אז למה אנחנו בכל זאת מדברים על "צייד המכשפות האחרון"? הסיבה הראשונה היא, שיחסית לסרט שנראה, בתחילה, כניסיון לרכוב על טרנד המכשפות והאגדות ששטף את המסך הגדול והקטן, נראה כי העבודה עליו נמשכת כבר הרבה זמן. סרטים אחרים עליהם דובר במקביל אליו כבר מזמן עלו וירדו מן האקרנים. הטרנד כבר מראה סימני דעיכה, בעוד מגמות אחרות כבר נראות בשוק, אבל "צייד המכשפות" ממשיך קדימה. אם מדובר היה ב-moneygrab סטנדרטי, סביר להניח שהפרויקט היה כבר נופח את נשמתו.

הסיבה השנייה נחשפה השבוע, כאשר נודע כי התסריטאית מליסה וואלאק, שהייתה מועמדת לאחרונה לפרס האוסקר, על התסריט של "מועדון הלקוחות של דאלאס" (לצד קרייג בורטון), גויסה על מנת לשפץ ולשפר את התסריט המקורי של קורי גודמן. זה כבר מצביע על מאמץ להעניק לסרט תסריט. אמיתי.

בימאי הסרט, ברק אייזנר, מעניין אף הוא – פחות בגלל ניסיונו המקצועי, שכולל בעיקר B movies, פרקי פיילוט שלא הבשילו וקומדיה כושלת בשם "סהרה", בכיכובו של מת'יו מקונהיי, ויותר בגלל שלאחר "צייד המכשפות", הוא מתוכנן לקחת על כתפיו את השבתו לתחייה של פלאש גורדון (!!!).

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.