The Strain של גיירמו דל טורו

מרץ 22, 2014

The Strain פנטזיה בטלוויזיה - הספרייה הפנטסטית

טרילוגיית ספרי הערפדים של גיירמו דל טורו וצ'אק הוגן הופכת לסדרת טלוויזיה עתירת תקציב ואפקטים, שצפויה לצאת ביולי הקרוב.

"המתים המהלכים" היזהרו – הערפדים של גיירמו דל טורו בעקבותיכם! ב-2009 פרסם דל טורו, שהתפרסם כבמאי ומפיק, את ספרו הראשון, The Strain (הזן). במקור, תכנן את הסיפור כרעיון לסדרת טלוויזיה, אבל לא הצליח לשווק אותו. בצר לו, פנה אל הסופר צ'אק הוגן ויחדיו הפכו את הרעיון לטרילוגיית ספרים מצליחה. לאחר "The Strain" ראו אור "The Fall" (הנפילה) ב-2010 ו"The Night Eternal" (הלילה הנצחי) ב-2011. כנראה שהתרגיל הזה עבד, כי כעת נראה שדל טורו זוכה לעשות את הסדרה שלו בכל זאת.

סיפור העלילה

מטוס בואינג 777 נוחת בשדה התעופה ג'יי.אפ.קיי ועושה את דרכו על המסלול, כשלפתע הוא עוצר על מקומו. כל החלונות מוגפים, כל אורותיו כבים וכל תקשורת עמו נפסקת. צוותי הקרקע אובדי עצות, אך קריאת חירום יוצאת אל ה-CDC (המרכז לבקרת מחלות ומניעתן). דוקטור אפרים (אף) גודוות'ר, ראש "פרויקט קנרית", צוות תגובה מהירה שחוקר איומים ביולוגיים, מקבל את הקריאה ועולה על המטוס. מה שהוא מוצא מקפיא את דמו.

בבית משכונות ברובע הספרדי של הארלם, פרופסור לשעבר וניצול השואה, אברהם סטרקיאן יודע שמשהו מתרחש. והוא יודע שהגיע הזמן, שמלחמה ממשמשת ובאה.

כך מתחיל קרב עצום ממדים בזמן שהנגיף הערפדי שתקף את ניו יורק מתחיל לזלוג אל הרחובות. אף, אליו מצטרף סטרקיאן, עם צוות מגוון של לוחמים, צריכים למצוא דרך לעצור את המגפה ולהציל את העיר – העיר בה מתגוררים גם אשתו ובנו – בטרם יהיה מאוחר מדי.

גיירמו דל טורו - The Strain - הספרייה הפנטסטית
לא זר לערפדים – גיירמו דל טורו

דל טורו, כידוע למעריציו, אינו זר לערפדים. הבימאי המקסיקני זכה להכרה לא מעט בזכות עבודתו על הסרט השני בסדרת סרטי "בלייד". בדומה לערפדים בסרטים אלו (המבוססים על סדרת קומיקס באותו שם), גם ב-The Strain, קיומם של הערפדים ואופן פעילותם מוסברים בצורה פסאודו מדעית. הזיהום הערפדי נגרם כתוצאה מתולעים טפיליות, אשר יכולות לחדור לגוף דרך פצע פתוח או בעקבות נשיכת ערפד. הטפיל מביא עמו וירוס מהיר ונטול מרפא, אשר מבצע מניפולציות גנטיות בגוף המארח שנדבק. שלא כמו בסרטים ובספרי ערפדים רבים, אין שום דבר קסום או רומנטי בערפדים של דל טורו. המדובר במפלצות לכל דבר ועניין, שאינן מסוגלות לדבר ומאבדות כמעט לחלוטין כל צלם-אנוש.

ובחזרה לסדרה המתוכננת – לאחר שיצא הספר הראשון, האולפנים החלו לדבר אחרת. הצעות לעיבודים לקולנוע ולטלוויזיה החלו לזרום, אבל הבימאי ושותפו דחו אותן, מתוך רצון לשמור על חופש יצירתי. בסופו של דבר, לאחר שסיימו את פרסום סדרת הספרים, נתנו תשובה חיובית לערוץ הטלוויזיה FX (בבעלות פוקס), שהזמין מהם ב-2013 עונה ראשונה, בת 13 פרקים, וזו מתוכננת להגיע למסכים ביולי 2014.

אתר הסדרה ברשת FX קנדה (כי FX ארה"ב חסום)

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.