מקום לא בטוח – פרד ורגאס

פברואר 15, 2014

מקום לא בטוח - ספרי ערפדים - הספרייה הפנטסטית

רציחות מזעזעות, לונדון, פאריז, ערפד, אגדות ואמונות תפלות ובלש צרפתי, בספרה החדש של פרד ורגאס.

פרד ורגאס היא סופרת צרפתייה מוערכת, וכשהיא לא כותבת וזוכה בפרסים, היא היסטוריונית של ימי הביניים, ארכיאולוגית וטיפוס די ססגוני, עם סיפור חיים מעניין. את פרסומה כסופרת קבלה בכתיבה של ספרי מתח ובלשים. בהתאם, "מקום לא בטוח", ספרה החדש בעברית, הוא לא בדיוק פנטסיה, אבל הוא בהחלט משלב את כל האלמנטים הנכונים. זהו גם המקום לציין שלא מדובר בספר לילדים ולבני הנעורים, אלא ספר אפלולי ובוגר, לחובבי סיפורים אפלים ואלימים, המתרחשים בערים עתירות היסטוריה, כגון לונדון ופאריס, עם ערפדים שלא מנצנצים.

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

ז'אן בפטיסט אדמסברג, הבלש הנמוך ביותר במשטרת פריז, נשלח לכנס בינלאומי בלונדון ונתקל שם במחזה מזעזע: 17 נעליים נמצאות מול בית הקברות המפורסם בהייגייט ובתוכן כפות רגליים כרותות.

כשהוא חוזר לפריז מוזעק אדמסברג לחקור פשע מזוויע לא פחות: גבר זקן נרצח וגופתו מרוסקת.

במהלך החקירה יגלה הבלש החריף והאקסצנטרי שבין המקרים יש קשר וכשכדי לפענח אותם עליו להתמוגג עם אגדות הרודפות את בית הקברות הלונדוני ועם ערפד הקבור בו לכאורה. אלה יובילו אותו הרחק מפריז ומלונדון, אל עיר קטנה בסרביה ששם, אולי יימצא פתרון לתעלומה.

קצת על המחברת

הסופרת הצרפתייה, פרד ורגאס, תוארה כאחת מסופרות המתח המקוריות והמוערכות ביותר בעולם. ספריה מתורגמים לשפות רבות והיו לרבי-מכר, והיא זכתה בכמה מן הפרסים הספרותיים החשובים בתחום ספרות המתח, כולל שלוש פעמים בפרס "הדוקרן" היוקרתי המוענק לספר מתח המתורגם לאנגלית משפות אחרות. "מקום לא בטוח הוא ספרה השלישי בעברית, אחרי "האיש ההפוך" ו-
עזוב מהר וחזור מאוחר".

לדברי הסאנדיי טיימס, "הדמויות של ורגאס מאכלסות עולם שבו האגדה וההיגיון חוברים יחד, והתוצאה היא קריאה מצמררת."

"מקום לא בטוח" (UN LIEU INCERTAIN)

מאת: פרד ורגאס

תרגום מצרפתית:מיכל ספיר

כתר ספרים (2014)

376 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.