בני אנאנסי – הסדרה?

פברואר 8, 2014

בני אנאנסי - סדרות פנטזיה - הספרייה הפנטסטית
בני אנאנסי – בקרוב סדרה של ה-BBC?

לאחר החדשות על "אלים אמריקאים", הודיע ניל גיימן כי גם "בני אנאנסי" בדרך למסך הקטן

דיבורים על הפקת ספרו של סופר הפנטסיה, ניל גיימן, "אלים אמריקאים" כסדרת טלוויזיה, מסתובבים ברשת כבר לא מעט שנים. רק ביולי, שנה שעברה, דיווחנו על השמועות שטענו כי HBO  נתנה אור ירוק לתחילת צילומי הסדרה ושהפרקים הראשונים שלה ישודרו כבר ב-2013.

מוקדם יותר, השבוע, שם גיימן סוף לשמועות לגבי עתידה של הסדרה ב-HBO, אך דווקא באמצעות חדשות אופטימיות. פיתוח "אלים אמריקאים" לסדרה עבר ל-Freemantle Media. לאור בקשות מן החובבים, הרחיב הסופר והסביר כי ל-HBO הייתה האופציה להפקת הסדרה למשך מספר שנים. לא פחות משלוש גרסאות של תסריטים נכתבו. ל-HBO יש מספר מוגבל של סלוטים, כך שלאחר זמן מה, היא העבירה את ההפקה לחברת בת בשם Cinemax, שבסופו של דבר החליטה שהיא לא רוצה להתקדם עם הפרויקט. הזכויות פקעו ונחתם הגולל על הפרק הזה בסאגה. למרבה הצער, בזאת גם נחסמה האפשרות לעבוד עם Playtone, חברת ההפקות של טום הנקס, אשר עובדת רק עם HBO.

כעת, משעברו הזכויות להפקת הסדרה לבעלות חדשה, הביע גיימן תקווה שהדרך אל המסך תהיה יותר חלקה. החדשות הטובות התקבלו ברשת באופטימיות זהירה אך נרגשת. לראשונה מזה זמן רב, יש לקהל מידע ממקור מוסמך ש"אלים אמריקאים" עדיין בדרך.

בני אנאנסי

בהמשך אותה הודעה בה דיווח גיימן על ההתפתחויות בנושא "אלים אמריקאים", הפתיע עם חדשות על כך שגם ספרו, "בני אנאנסי", יופק כמיני סדרה בבריטניה. ההפקה הופקדה בידי חברה בשם RED, עבור ה-BBC.

"כן, אני מאוד נרגש לגבי שני הדברים האלה," כתב גיימן.  "ל-Freemantle יש את המשימה היותר קשה, כיוון שהם יצטרכו לפתח את 'אלים אמריקאים' למשהו גדול יותר מהספר. RED יצטרכו רק ליצור גרסה מבריקה ונאמנה לחלוטין של 'בני אנאנסי'"

חדשות מרגשות? כן. האם אחכה לראות את הסדרות בטלוויזיה? כנראה שלא. הסיפור הזה נמשך יותר מדי זמן ועיבודים של יצירות אחרות של גיימן למסך אף פעם לא מצאו חן בעיניי. יחד עם זאת, תמיד אפשר לקוות ולהתפלל. בכל זאת, אלים… אז מה אם הם אמריקאים?

הספר "בני אנאנסי" ראה אור בעברית ב-2006, בהוצאת אופוס, בתרגומה של ורד טוכטרמן.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.