אני, פרנקנשטיין – קדימון ראשון

אוקטובר 8, 2013

אני, פרנקנשטיין - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

בדיוק לפני שנתיים (!) דיווחנו לכם לראשונה על "אני, פרנקנשטיין", סרט המבוסס על סיפורה של המפלצת של פרנקנשטיין. כעת, באיחור לא אלגנטי בעליל, הסרט מתקרב להפצה. אי לכך ובהתאם לזאת, שוחרר לפני ימים אחדים הקדימון הראשון לסרט.

כפי שסיפרנו לכם אז, הסרט נכתב ובוים על ידי סטיוארט ביטי (שודדי הקאריביים, כוח המחץ, 30 ימים של לילה), והוא מבוסס על רומן גרפי מאת קווין גריוויו (שלקח חלק גם בכתיבת התסריט של "מלחמת האופל"). ההשפעות של מלחמת האופל ניכרות כבר מן הקדימון, ולא בהכרח בצורה חיובית: אותם צבעים, אותו סלואו מושן, אותן ידיות מסתובבות ברצפה ואפילו כמה מן השחקנים שבים בסרט החדש. כמו כן, אחד מן הדברים שהפריעו לי ב"מלחמת האופל", הוא הייצוג הפשטני של הערפדים – הלוא ברור שעל ספר של ערפדים, או על קבר של ערפד (לא משנה בן כמה או מהיכן הוא), תוטבע האות V, שאם לא כן, איך ידעו שהם שייכים לערפדים. באופן דומה, ברור כי על הספר המכיל את סוד המפלצת של פרנקנשטיין תוטבע האות… F. אם לא, כיצד ידעו המפלץ וכל אלו המחפשים את הספר, שזהו הספר הנכון? יתירה מזאת, ברור כי דר' פרנקנשטיין הקדיש את הזמן והמחשבה כדי לעטר את מחברת העבודה הסודית שלו בהטבעה שתסגיר את מהותה.

סיבות נוספות לדאגה הן העיכוב הארוך ביציאת הסרט לאקרנים ומועד הבכורה – סוף ינואר – אשר מזכירים יותר מדי את סיפור הפלופ המהדהד, "הנזל וגרטל: ציידי מכשפות". בדרך כלל, צליעה שכזאת אל המסכים אינה מעידה על דברים טובים.

אבל אם נניח לרגע בצד את הניטפוקים והדאגות – סדרת "מלחמת האופל" הייתה מסדרות סרטי האקשן/פנטסיה המהנות ביותר שראיתי. למרות שלל הרמזים בקדימון, המעידים על כך ש"אני, פרנקנשטיין" לא הולך להיות אחד מן הסרטים המתוחכמים או האינטליגנטיים ביותר שתראו החורף, הוא הולך להיות אקשן כיפי, אסתטי ומשולח רסן. חוץ מזה, גרגולים? שדים? פרנקנשטיין? אני כל כך הולך לראות את הסרט הזה! מה אתכם?

האתר הרשמי של "אני, פרנקנשטיין".

בכורה עולמית: 24.01.2013

בכורה בארץ: יעודכן בהמשך

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.