קדחת אפלה – קארן מארי מונינג

אוגוסט 2, 2013

קדחת אפלה - קארן מארי מונינג - הספרייה הפנטסטית

המיתולוגיה האירית המסתורית פוגשת את העולם המודרני ברומן העל-טבעי "קדחת אפלה", מאת קארן מארי מונינג

לאחר שבשנים האחרונות סיפורי המעשיות והמיתולוגיה הקלאסית זכו לעיבודים כה רבים עד שקשה מאוד לעשות אתם משהו חדש ומוצלח, סופרים וסופרות רבים עושים את הצעד המתבקש – מרחיבים את מאגר חומרי הגלם עמו הם עובדים, כדי לגוון את הדיאלוג עם הקוראים ולרענן את התחום.

"קדחת אפלה", הוא הספר הפותח את סדרת ספרי "קדחת" של סופרת הפנטסיה והרומנים העל-טבעיים, קארי מארי מונינג. בהתאם לנאמר לעיל, חומר הרקע התרבותי העומד במרכזו של הספר, הוא המיתולוגיה הקלטית, וספציפית – המיתולוגיה הקלטית האירית. הבחירה בפולקלור האירי ברורה, שכן הוא בין המסתוריים והמרתקים בעולם, מחד, אך עדיין אינו זר ומוזר מדי מכדי להיות ערב לחך המערבי, מאידך. אף על פי שהוא אינו הראשון מסוגו בשנים האחרונות, הוא כן מסקרן מבחינת ההיצמדות שלו למיתוס ולעמי הפיות המשחקים בעלילה תפקיד מרכזי.

הספר עצמו נשמע די מרתק, לכן מפליא שהוא נמצא בשוק כבר זמן מה, אבל משום מה הוא הצליח לחמוק מתחת לרדאר (שלנו לפחות). באופן כללי, יש להוצאת יניב, אשר מוציאה את ספריה של מונינג בארץ, שורה של כותרים מעניינים ולא קונבנציונאליים, שלא זוכים לתשומת הלב הראויה, ביניהם: "נער דרקון" של צ'רלס דה לינט, "דם כחול" של ורד טוכטרמן, טרילוגיית ספרי הנוער "הכוחות האפלים מכל" של קלי ארמסטרונג ועוד. האם "קדחת אפלה" עומד בהבטחה שלו? כשנגלה, נספר לכם. בינתיים, אתם מוזמנים להתרשם בעצמכם.

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

חייה של מקיילה ליין טובים, כך לפחות היא חושבת… עד שמשהו יוצא מגדר הרגיל קורה.

כשאחותה נרצחת, ומותירה רמז יחיד למותה – הודעה מסתורית בטלפון הסלולרי שלה – מקיילה יוצאת למסע לאירלנד בחיפוש אחר תשובות.

המסע בעקבות רוצח אחותה שואב אותה אל תוך ממלכה אפלה שדבר בה אינו כפי שהוא נראה, שהטוב והרע בה עוטים אותה מסכה מפתה ובוגדנית. עד מהרה היא ניצבת מול אתגר גדול אף יותר: להישאר בחיים די זמן כדי לגלות איך להתמודד עם כוח שמעולם לא ידעה שיש ברשותה – מתת המאפשרת לה לראות מעבר לעולם בני האדם, אל הממלכה המסוכנת של בני הפיות…

ככל שמקיילה – מק בקיצור – שוקעת עמוק יותר בתעלות מותה של אחותה, מאפיל על כל צעדיה צלו של ג'ריקו האפלולי והמסתורי, אדם ללא עבר וללא עתיד שאינו אלא זיוף. כשהיא מתחילה להתקרב אל חקר האמת ו'ליין חסר המעצורים – בן פיות רם מעלה שהופך נשים אנושיות למכורות למין – מתחיל להתקרב אליה. וכשהגבול בין העולמות מתחיל להתפורר, מתבררת משימתה האמיתית של מק: למצוא השיסא-דו החמקמק, לפני שמישהו אחר יניח את ידיו על הספר האפל רב העוצמה – כי מי שישיג אותו יחזיק בשליטה מלאה במארג של שני העולמות…

על המחברת

קארן מארי מונינג היא בעלת תואר ראשון במשפט וחברה. חמישה-עשר מספריה ראו אור עד היום, ורבים מהם כיכבו רשימות רבי-המכר של הניו-יורק טיימס, ובהם ספרי סדרת "קדחת". מונינג החלה את הקריירה שלה כסופרת בכתיבת רומנים על-טבעיים המתרחשים בסקוטלנד. אולם לאחר שהמיתולוגיה הקלטית החלה להקסים אותה, היא החליפה ז'אנרים והחלה לכתוב פנטסיה אורבנית. היא העבירה גם את אתר העלילות של ספריה לדבלין, אירלנד, כדי שתוכל להתמקד בגזע הפיות האלמותי שחי בינינו בסתר, זה מאות בשנים.

קראתם את הספר? ספרו לנו מה חשבתם בתגובות, למטה.

קדחת אפלה (סדרת "קדחת")

קארן מארי מונינג

הוצאת יניב (2012)

מאנגלית: ורד טוכטרמן

280 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.