אלים אמריקאים – סדרה או לא סדרה?

יולי 1, 2013

אלים אמריקאים - ניל גיימן - הספרייה הפנטסטית

האם סדרת הטלוויזיה של HBO  המבוססת על הספר, "אלים אמריקאים", של ניל גיימן יוצאת לדרך?

לפני כשנתיים עולם החובבים התרגש לגלות כי, בעקבות ההצלחה המסחררת של הסדרה, "משחקי הכס", מתכננת רשת HBO להפיק סדרת פנטסיה גדולה נוספת, הפעם על בסיס יצירתו של ניל גיימן, "אלים אמריקאים". לפי הפרסומים מאז, הסדרה מתוכננת לכלול לא פחות משש עונות בנות עשרה עד שנים-עשר פרקים, עם תקציב של כ-40 מיליון דולר לכל עונה. אז (לפני שנתיים) דובר על 2013 בתור מועד עלייתה של הסדרה למסכים.

אלא מה? השנתיים החולפות עברו בשקט די מופתי, ו-2013 כבר הפכה תקליט ומתקרבת לאט לקצה והאלים האמריקאים לא באו (והם גם לא מצלצלים). נכון, מדי פעם צצו כל מיני אישורים ופרטים, אבל לא משהו רשמי, משהו שיעיד על התפתחות אמתית. כל זאת, לא מנע משמועות לצוץ ברשת, לפיהן הסדרה קיבלה אור ירוק ויצאה לדרך, ואפילו שמועות שהפרקים הראשונים ישודרו אפילו השנה.

למרבה הצער, ולמרות ההתרגשות הגדולה, אם צריך הייתי לנחש, הייתי אומר שזוהי סתם טעות של כתב/בלוגר נרגש, עם אצבע מהירה מדי על ה-publish, שהתפשטה כמו סרטון חתלתולים בשדה האינטרנט. למה? ראשית, כיוון ש-HBO לא עובדים ככה, ואם הסדרה הייתה בשלב כה מתקדם בהפקתה, כבר היינו שומעים על כך. "אלים אמריקאים" ו"ניל גיימן" הם מותגים מספיק לוהטים כדי שנשמע עליהם. הרבה.

שנית, כנס קומיק-קון צפוי להתקיים בחודש הבא והתכנייה שלו די סגורה. ניל גיימן יהיה שם, ובוודאי ידבר על ספרו החדש, "האוקיאנוס בקצה המשעול" ועל קומיקס הסנדמן החדש, אבל שוב – אף מילה על "אלים אמריקאים". אם היה משהו מתוכנן השנה, קומיק-קון הוא המקום בו היו מציגים אותו! אם אין אירוע "אלים אמריקאים" בקומיק-קון, אין מה להראות.

שלישית, ולא פחות חשוב, ישנה גם תגובתו של ניל עצמו, אשר נחשף ככל הנראה לחרושת השמועות, וכאשר נשאל ישירות, ענה בטוויטר שלו כך:

ניל גיימן - אלים אמריקאים - הספרייה הפנטסטית

"רואה ידיעות חדשות על כך שאלים אמריקאים קיבל רשמית אור ירוק ב-HBO. אלה רק אנשים מדברים באינטרנט ולא נכון כלל".

אז הנה לכם. זהו מצב הסדרה נכון להיום? מתי, אם בכלל, תהיינה חדשות אמתיות לגביה? לאלים (האמריקאים) פתרונים.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.