עסקי דרקונים – עלילות היער המכושף

מאי 16, 2013

עסקי דרקונים - פטרישיה ק. רידי - הספרייה הפנטסטית

"עסקי דרקונים" מזמין אתכם להכיר את סימורין ואת עולמה הקסום ומלא ההומור של פטרישיה ק. רידי

הייתי רוצה לחרוג ממנהגי, ובמקום להציג בפניכם ספר חדש, או ספר שאך זה יצא, אני רוצה להכיר לכם (לפחות למי מכם שפספסו) ספר ישן יחסית – "עסקי דרקונים", מאת סופרת הפנטסיה, פטרישיה ק. רידי. "עסקי דרקונים ראה אור ב-2006, ופותח את סדרת עלילות היער המכושף, אשר מונה ארבעה ספרים. במרכזה של הסדרה ניצבת הנסיכה סימורין, נסיכה יוצאת דופן שלא מוצאת את עצמה בממלכת האגדות הגנרית בה היא מתגוררת. כשנמאס לה סופית, היא מחליטה לעשות משהו בנידון, וכשהיא עושה משהו בנידון, התוצאה היא סיפור פנטסיה משעשע ושובה-לב. למרבה השמחה, אף על פי שהספר יוצא נגד מוסכמות רבות בספרות הפנטסיה, הוא אינו מטיף או מעיק, והוא מצליח להיות מספיק שנון ומלא-דמיון בשביל להעניק חווית קריאה קלילה ונעימה.

על המחברת

פטרישיה ק. רידי נולדה ב-1953 בשיקגו, אילינוי. היא גדלה, כך היא מעידה על עצמה, במשפחה של קוראים נלהבים, והייתה מוקפת ספרים. "כמעט מילולית – היו לנו מדפי ספרים כמעט על כל קיר שטוח בבית, והיו ספרים בגבו של ארון המצעים, במדפי האחסון שבחדר האמבטיה, מאחורי חומרי הניקוי והמגבות, וספרים בכל הארונות". בין הספרים החביבים עליה היו ספרי עוץ (מהם יש לה יותר משלושים), דברי ימי נרניה, ורשימה ארוכה של אוספי מעשיות וסיפורי מיתולוגיה.

לאחר סיום התיכון עשתה תואר ראשון בביולוגיה ותואר שני בכלכלה. בנוסף, היא כתבה בשעות הפנאי וספרה הראשון, Shadow Magic (קסם הצללים), ראה אור ב-1982. רידי עבדה ככלכלנית מספר שנים, עד שהחליטה שהגיע הזמן לבחור בין כלכלה לכתיבה. למי שתוהה, היא בחרה בכתיבה, ומאז פרסמה למעלה מעשרים ספרים.

על עסקי דרקונים (מגב הכריכה)

סימורין היא בת הזקונים של מלך לינדרוול – ממלכה אגדתית רגילה למדי. הוריה חשבו שהיא ילדה קשה במקצת. אמנם היא הייתה יפה כיאה נסיכה, אך במקום מחלפות זהב היה שערה שחור, והיא העדיפה לקלוע אותו לצמות במקום לסלסלו או להדקו בסיכות כמו אחיותיה. ובאשר לאופייה של הנסיכה, ובכן, כאשר אנשם היו מנומסים, הם אמרו שהיא דעתנית. כשרגזו עליה, אמרו שהיא עקשנית כפרד.

סימורין רוצה ללמוד סיוף וקסמים, או לפחות בישול או כלכלה. היא מוכנה להסתפק גם בשיעורי להטוטנות או לטינית, אך כל הדברים הללו אינם יאים לנסיכה. נסיכות צריכות לעפעף בעיניהן כלפי נסיכים ולצעוק (בנימוס) כאשר הן נחטפות על-ידי ענק מזדמן. אלו החוקים של ממלכת אגדות.

אך סימורין היצירתית אינה נכנעת ומוצאת פרצה בחוקים: היא בורחת מהבית ומוצאת דרקון שמסכים לחטוף אותה. כידוע, שבי במערת דרקון הוא גורל מקובל בהחלט לנסיכה, ובוודאי מעניין הרבה יותר מהחיים בטירה. אך כשנסיכים ואבירים רוכבים להצלתה, סימורין מבינה שתצטרך להתאמץ כדי לשמור על מקום מגוריה החדש, וקומדיית הטעויות מסתבכת ללא תקנה כשלסיפור נכנסים מכשפה, ג'יני, ציפור מדברת קטלנית, נסיך אבן וכמה מכשפים חלקלקים מאוד…

בקרו באתר הבית של פטרישיה ק. רידי

עסקי דרקונים (Dealing with Dragons)

סדרת היער המכושף

פטרישיה ק. רידי

תרגום מאנגלית: תמר ביסטריצר

הוצאת אופוס (2006)

174 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.