הטרולים שבים!

אפריל 12, 2013

הטרולים - דרימוורקס - הספרייה הפנטסטית

דרימוורקס רכשה את הזכויות על מותג הטרולים, במטרה לקחת את מותג הבובות הדני לגבהים חדשים.

אתמול (11.04.2013) הודיעה דרימוורקס בהודעה לעיתונות, כי רכשה את הזכויות על הטרולים המותג האייקוני ממשפחת דאם הדנית, ובתכניתה להציג את המותג האהוב לדור חדש של חובבים ברחבי העולם. לדברי אן דאלי, מנהלת תפעול בכירה בדרימוורקס, "טרולים הוא מותג עם מסורת עמוקה של יותר מ-50 שנה, ואנו נרגשים להביא את המותג האייקוני וחוצה הדורות לדרימוורקס אנימיישן. יש לנו תכניות גדולות עבור המיזם".

קאלה אוסטרגארד, נציגת חברת Dam Things, הדנית שהחזיקה בכל הזכויות למותג עד כה, מסרה כי אולפן האנימציה "מפורסם ביכולתו לספר סיפורים נפלאים על עולמות מלאי-דמיון ולהביא דמויות בעלות קסם אוניברסלי אל לבבותיהן ובתיהן של משפחות בכל מקום", וסיכמה "איני יכולה לחשוב על עתיד טוב יותר בשביל הטרולים".

התחלות צנועות

הסיפור שמאחורי בובות הטרולים קסום כמו היצורים עליהן הן מבוססות. מסתבר שטרולים יכולים גם להיות לעזר רב לאנשים. הכול החל ב-1959, כאשר דייג וגלף דני בשם תומאס דאם, שהיה עני מדי כדי להרשות לעצמו לקנות מתנת חג-מולד לבתו הקטנה, ליה, גילף עבורה בובה המבוססת על הטרול הסקנדינבי האגדי. ג'פטו המודרני הזה, לא יכול היה לשער בנפשו שבובות הטרולים יהפכו עד מהרה לאחד ממותגי הצעצועים המבוקשים ביותר של שנות ה-60. הטרולים חוו תחייה מחודשת בשנות ה-90, וב-2003, תעשייני הצעצועים של אמריקה ציינו אותם ברשימת מאה הצעצועים האהובים ביותר של המאה.

למותר לציין כי תומאס דם לא נשאר דייג עני זמן רב. מראם הייחודי ושובה הלב של הטרולים, עם הפנים החביבות וקבוצת השיער הצבעונית ממשיכים להיות אהודים ואף מהווים פרטי אספנות ברחבי העולם. כעת, דרימוורקס היא הבעלים הבלעדי של הזכויות למותג בכל העולם… מלבד בסקנדינביה, מקום הולדתם של הטרולים, שם משפחת דאם ממשיכה להחזיק בזכויות.

אז מה אנחנו למדים מזה? האמת, שלא הרבה בינתיים, אבל אם תתחילו לראות בעתיד הקרוב או הרחוק קבוצות שיער צבעוניות ועיניים גדולות מציצים בכל פינה שוב, דעו שסרט "הטרולים" מתקרב.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.