בית הסודות של כריס קולומבוס

אפריל 2, 2013

בית הסודות - כריס קולומבוס ונד ויסיני - הספרייה הפנטסטית

האם כריס קולומבוס, הבמאי מאחורי שני סרטי "הארי פוטר" ו "פרסי ג'קסון" אחד, יהיה הרולינג הבא?

אם תשאלו את הבמאי כריס קולומבוס (54), התשובה תהיה כנראה, לא. אבל הוא לא מודאג. אין ספק שלקולומבוס יש קריירה מעניינת, גם אם ידעה עליות ומורדות. באמתחתו הצלחות אלמותיות, כגון "הגוניס" ו"גרמלינס", אותם כתב, ושמו נקשר גם בשני סרטי "הארי פוטר" הראשונים, אותם ביים, בטרם הוחלף בשורה של במאים אחרים. ב-2010 ביים גם את העיבוד הקולנועי הראשון של סדרת הספרים המצליחה של ריק ריירדן, "פרסי ג'קסון והאולימפיים". אולם הסרט, "פרסי ג'קסון וגנב הברק" התגלה כפלופ רציני ומהדהד. מאז, שימש קולומבוס כמפיק במספר סרטים, ביים עוד שניים, אבל נראה שלבמאי דגדג לשוב אל הכתיבה. אלא שהפעם במקום לעבוד על סיפורים של סופרים אחרים, רצה לכתוב משהו משל עצמו. לשם כך, חבר אל הסופר נד ויסיני, והתוצאה – "בית הסודות", הספר הראשון מתוך טרילוגיה מתוכננת.

בהתחשב בהיסטוריה המקצועית של קולמבוס, אין זה מפתיע לגלות כי הספר החל את דרכו כתסריט לסרט בשם "אבני הזמן". אולם לאחר תשעים העמודים הראשונים של התסריט, הבין הבמאי, שהסיפור אינו פרקטי כסרט, משום שיידרשו כ-500 מיליון דולר כדי להפיקו. לכן הושלכה הטיוטה אחר כבוד למגרה, שם נשכחה במשך כמה שנים. אולם עם חלוף הזמן, כאשר ניסה קולמבוס להחליט מה לעשות הלאה, מצא שוב את הטיוטה ואז עלה במוחו הרעיון שהסיפור יכול דווקא לעבוד נפלא כספר (ובטוח יעלה פחות).

ייאמר לזכותו של קולומבוס שהבין כי אין לו ניסיון בכתיבת ספרים בכלל, או בכתיבה לבני נוער בפרט. לכן בחן הבמאי את עבודותיהם של מספר סופרים, עד ששם את עינו על נד ויסיני. השניים נפגשו, קולמובוס שלח את החומר הקיים לוויסיני. ויסיני ישב עליו וכתב טיוטה משלו… השאר היה יכול להיקרא "היסטוריה", אלמלא הספר עוד לא יצא. לכן יהיה זה יותר הגיוני להגיד שהשאר הוא העתיד. אז, על מה מספר העתיד?

עלילת הספר

"בית הסודות" מגולל את סיפורם של שלושה אחים, ברנדן, קורדליה ואלינור ווקר, אשר עוברים עם הוריהם לבית מסתורי בסן פרנסיסקו. בית זה, כך מסתבר, היה ביתו של סופר פנטסיה בשם דנוור קריסטוף. כאשר הם מרגיזים את השכן המפחיד שלהם, הם מוצאים עצמם נזרקים אל עולמות הדמיון של קריסטוף קריסטוף. בעולם זה, הם פוגשים לוחמי צמאי דם מימי הביניים, מכשפות, פירטים על-אנושיים ושלל יצורים קסומים, ומלכה אימתנית השולטת על הממלכה.

אם אתם חושבים, זה כל כך מתוכנן להיות סרט, אתם ציניים כמוני ואני מעריך את זה בבני אדם. יחד עם זאת, לדברי קולומבוס, עיבוד קולנועי, גם אם לא בלתי-אפשרי (בכל זאת, מחירי האפקטים ירדו דרסטית בשנים האחרונות בזכות התפתחות ה-CGI), אינו עומד כרגע על הפרק. בריאיון ל-USA TODAY, ציין קולומבוס שטרילוגיית הספרים המתוכננת צריכה להבשיל כסדרת ספרים בתודעה הציבורית, לפני שניתן יהיה בכלל לדבר על סרט. "אני רוצה שילדים יגלו את הספר וילכו לאיבוד בתוכו. לפעמים סרטים פשוט יוצאים מוקדם מדי". חוץ מזה, הוסיף, "אחת מן התמות המרכזיות בספר היא אהבת הספרות ואהבת הקריאה. זהו אלמנט חשוב בכתיבת הספר. אם נוכל לגרום לילד אחד לאהוב לקרוא, זה משהו נפלא".

האם "בית הסודות" יצליח לשבות את לבו של הקהל ולזכות למקום של כבוד בתחום הספרות לצעירים-בוגרים? נגלה בקרוב. הספר צפוי לצאת לחנויות ב-23 לאפריל, בהוצאת Balzer + Bray. אורכו 496 עמודים.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.