"האוקיינוס בקצה המשעול" – הסרט?

מרץ 2, 2013

האוקיאנוס בקצה השביל - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

ספרו החדש של ניל גיימן "האוקיינוס בקצה המשעול" יעובד לסרט בבימויו של ג'ו רייט והפקתו של טום הנקס.

הזכויות לעיבוד קולנועי של ספרו החדש של ניל גיימן, "האוקיינוס בקצה המשעול" נרכשו על ידי Playtone ו-Focus Features, עם ג'ו רייט בכיסא הבמאי וטום הנקס בתפקיד המפיק, לצד גרי גוצמן ופול וובסטר.

אף על פי שהספר עצמו לא יצא לחנויות עד ה-18 ליוני, הביקורות, מפי מי שקראו אותו, חיוביות. כמו כן, מבטיחה העובדה כי דווקא הספר הזה מתקדם לעבר המסך הגדול, ולא אחד מספריו הקודמים והאהובים של גיימן, שכבר ידועים ומוכרים כמצליחים. הבחירה להפיק דווקא את הספר החדש עשויה להעיד שמישהו בהוליווד חושב שההימור על הספר החדש צפוי להיות להשתלם.

מצד שני, פרויקט זה אינו מפתיע, משום שהוא מצטרף לשורה של פרויקטים אחרים המבוססים על יצירותיו של הסופר הפופולרי. ספרו של גיימן "אלים אמריקאים" מעובד בימים אלה לסדרה על ידי HBO וספרו לילדים, "ספר בית הקברות," צפוי אף הוא להיות מעובד למסך הגדול, בבימויו של רון האוורד.

"לעולם-לא עולם" אמנם החל את דרכו כתסריט לסדרת טלוויזיה לפני שהיה לספר, אבל "אבק כוכבים" ו"קורליין", של גיימן, עובדו לסרטי קולנוע מצליחים. עיבוד קולנועי של "סנדמן" נמצא בשלבי הפקה כאלה ואחרים כבר עשרות שנים. בשילוב הפרויקטים הצפויים, נראה שגיימן בדרכו להיות אחד הסופרים הכי "מעובדים" בהיסטוריה של ספרות הפנטסיה.

עלילת הספר

הסיפור מסופר בגוף ראשון, ומתחיל כאשר הגיבור חוזר לבית ילדותו בסאסקס, לרגל לוויה. במהלך הביקור, הוא פוגש באמה של לטי המפסטוק, חברת ילדותו, ומגלה שהאם לא הזדקנה מאז. המפגש מציף סדרה של זיכרונות ילדות מטרידים וככל הנראה על-טבעיים, שהתרחשו כארבעים שנה קודם לכן. הכול מתחיל כאשר השוכר שגר בבית המשפחה גונב את מכוניתם ומתאבד בתוכה. אירוע זה מעיר מרבצם כוחות עתיקים ומסוכנים. כאשר יצורים אפלים מן העולם הבא יוצאים לחופשי, על המספר לרתום את כל הכלים העומדים לרשותו על מנת לשרוד ולהציל את משפחתו.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.