האוקיאנוס בקצה השביל – ניל גיימן

פברואר 16, 2013

The Ocean at the End of the Lane - ניל גיימן - הספרייה הפנטסטית

סופר הפנטסיה הפופולרי, ניל גיימן, יפרסם בקיץ הקרוב את ספרו הראשון למבוגרים מאז "בני אנאנסי"

סופר הפנטסיה, יוצר הקומיקס והתסריטאי ניל גיימן זכה לתהילה רבה בקרב חובבי ז'אנר הפנטסיה בזכות סיפוריו האפלים והעמוסים ברפרנסים ליצירות אלמותיות, למיתולוגיה ולמעשיות. בזכות יצירותיו, והחיבה הרבה שרוכשים לו בעולם, הוא נחשב למעין "כוכב רוק" בעולם ספרות הפנטסיה ומעריציו ממתינים בכיליון עיניים ליצירות חדשות פרי עטו.

ובכן, כפי שיודע כל מי שעוקב אחרי הבלוג של גיימן, בתקופה האחרונה עמל הסופר על מספר יצירות חדשות אשר צפויות לראות אור בזמן הקרוב, כאשר אחת מהן היא The Ocean at the End of the Lane, או בתרגום חופשי – "האוקיינוס בקצה השביל" / "האוקיינוס בקצה המשעול". תקציר הספר מזכיר לי מאוד דברים קודמים שכתב גיימן, בעיקר את "אלים אמריקאים", אבל במידה מסוימת גם את "ספר בית הקברות". מכיוון שמדובר בספר הראשון שלו למבוגרים מאז "בני אנאנסי" (2006, אופוס), סביר להניח שיותר מן הראשון. כך או אחרת, הספרן הזה ממתין להניח את ידיו על הספר ולשוב עם דיווחים נוספים.

תקציר הספר (בתרגום חופשי)

הכול התחיל עבור המספר שלנו לפני ארבעים שנה, כאשר השוכר שגר בבית המשפחה גנב את מכוניתם והתאבד בתוכה, כשהוא מעיר כוחות עתיקים שעדיף היה להותיר במנוחה. יצורים אפלים מן העולם שמעבר יצאו לחופשי, והמספר שלנו יזדקק לכל יכולותיו רק כדי להישאר בחיים: אימה בראשיתית פועלת כאן, וסכנה משולחת רסן – מתוך המשפחה ובקרב הכוחות שהתאגדו כדי להשמידה.

הגנתו היחידה הן שלוש נשים, בחווה שבקצה השביל. הצעירה ביניהן טוענת שבריכת הברווזים שלה היא אוקיאנוס. הזקנה זוכרת את המפץ הגדול.

The Ocean at the End of the Lane

Neil Gaiman

יוני 2013

192 עמודים, בכריכה קשה

William Morrow Books

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.