היפה והגלדיאטור

פברואר 14, 2013

היפה והגלדיאטור - סרטי אנימציה - הספרייה הפנטסטית

גלדיאטורים, עלמות יפות ורומא העתיקה עומדים במרכזו של סרט האנימציה, "היפה והגלדיאטור", שיעלה לאקרנים בקרוב.

כבר כתבתי לא מעט על המגמה של יצירה מקורית בתחום סרטי האנימציה, על ידי אולפנים קטנים שמצליחים לספק תחרות לשחקנים הגדולים בתחום – פיקסאר ודיסני ודרימוורקס. כזהו "היפה והגלדיאטור" (Gladiators of Rome), אשר מגיע מסטודיו Rainbow האיטלקי. כפי ששמו מרמז, במרכזו גלדיאטור… ויפה, והוא מתרחש ברומא העתיקה.

הסרט בוים על ידי איגיניו סטראפי, על פי תסריט מאת  מייקל ג'יי ווילסון. אולם רק בגלל שהסרט לא נוצר באחד האולפנים הגדולים, אל תחשבו שלא מדובר בפרויקט מושקע ותובעני. הסרט הופק בתקציב של כ-40 מיליון דולר. כדי להעיר את רומא העתיקה לחיים, הוכנו לא פחות מ -12,000 סקיצות הכנה. אלה היוו את הבסיס ל-150 סטים ו-350 דמויות, כולל תלבושות ועיצוב שיער בגרסאות שונות. בסרט יש כ-160,000 פריימים סופיים ויותר מ-10 מיליון שכבות. אלה היו הכרחיים, על מנת במטרה להעניק ליוצרים שליטה מקסימלית בכל פרט בכל כל סצנה בסרט.

כמו כן, עשה הבמאי תחקיר נרחב על מנת למצוא את הזווית המתאימה ביותר לגשת לפרויקט: "אחד האתגרים הגדולים בפרויקט, היה למצוא את הרעיון הנכון. רציתי לייצג את רומא העתיקה כתקופה מעניינת ועכשווית. לכן מההתחלה חשבתי על גלדיאטורים", אמר סטראפי. אולם החזון של הבמאי לגבי הגלדיאטורים שונה מדמותם המוכרת, כפי שהוצגה עד היום. לדבריו, "למעשה בניגוד למה שנפוץ לחשוב, הגלדיאטורים היו כוכבים אמתיים בתקופה ההיא, עם מעריצים שעוקבים אחריהם, קצת כמו איך שזה היום עם אלילי ספורט ושחקנים. כדי להדגיש את הקונספט הזה בסרט, רציתי ליצור דמויות עגולות, רחוקות מאוד מאידיאל השלמות של הלוחמים שראינו בסרטים היסטוריים באותו נושא".

אמר הבמאי האיטלקי ועשה. לדבריו, "הגלדיאטורים שלי הם אנשים אמתיים, לעתים קרובות מרגישים נבוכים ומגושמים, ובדיוק בגלל זה, יכולים להגיע ללב הצופים. טימו, הדמות הראשית בסרט, מייצג את בן העשרה הטיפוסי, בלי מטרות ברורות בחייו, שפשוט זורם, משוכנע שכל מה שהוא צריך לעשות עולה על יכולותיו. לפחות עד שאהובת ילדותו, לוסילה המתוקה, שבה בפתאומיות לחייו. אז משהו משתנה בפנים ומדליק אצלו ניצוץ שדוחף אותו להשתפר, להשתנות, ולהפוך לגלדיאטור גדול, כדי להפוך לגבר אמתי."

עלילת הסרט

הסרט מתרחש בעידן האימפריה הרומית ומגולל את סיפורו של טימו הצעיר (בדיבובו של תובל שפיר בעברית) שהתייתם כתוצאה מהתפרצות הגעש הנוראית בפומפיי. הוא אומץ על ידי גנרל קרינו וגדל באקדמיה המפורסמת ביותר לגלדיאטורים ברומא. האם זו התחלה של אגדה חדשה? אגדה על גיבור נהדר? לא כל כך… טימו לא בדיוק קורץ מהחומר שממנו עשויים גלדיאטורים. הוא רק רוצה להסתובב עם חבריו, קציוס ומאוריטוס, ולהימנע מהאימונים הביזאריים של אביו החורג בכל מחיר.

אבל הכול משתנה כשלוסילה (אליאנה תדהר), ביתו של קרינו, חוזרת ליוון. עכשיו העניין היחיד שיש לטימו הוא להפוך לגלדיאטור אמיץ על מנת לכבוש את ליבה של חברת ילדותו… וכדי לשכנע את קרינו שיקבל אותו כבעלה העתידי. איך הוא יכול לעשות את זה? טימו נואש אבל למזלו הוא פוגש את המאמנת האישית הטובה ביותר ברומא. בעזרת כישופים, פשיטות משוגעות ביערות ואימונים נוראיים עם דיאנה המקסימה (דנה פרידר), האם טימו יצליח בהרפתקה שלו?

ואם זה נכון מה שאומרים "הגורל מעדיף את הדם ברומא" אז לטימו עוד צפויים זמנים קשים…

אורכו של הסרט 94 דק', והוא יוקרן בדיבוב לעברית, בתלת-ממד ובדו-ממד.

 האתר הרשמי של היפה והגלדיאטור

 

 

בכורה באיטליה: 18.10.2012

בכורה בארה"ב: אפריל 2013

בכורה בארץ: 21.02.2013

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.