פייבלהייבן – ברנדון מול

ינואר 30, 2013

פייבלהייבן 01 - ברנדון מול - הספרייה הפנטסטית

מן הכריכה הצבעונית והירקרקה ועד העלילה הפנטסטית, פייבלהייבן, מאת ברנדון מול, נראה ספר מזמין במיוחד.

אחד מן הדברים שמפריעים לי, פעמים רבות, בספרים מתורגמים, ובמיוחד בספרי פנטסיה מתורגמים, הוא כל נושא הכריכות. אם בספרי פנטסיה באנגלית, בגרמנית או ברוסית, מאופיינות הכריכות של ספרים אלה בעיצוב פנטסטי מלהיב, הרי שספרים כאלה, כאשר הם יוצאים בעברית, לוקים לרוב בעיצוב עטיפה גנרי ולא מזמין, ולפעמים אפילו בעיצוב מטופש ודוחה ממש. לא כך, "פייבלהייבן", בהוצאת אופוס.

אומרים כל הזמן לא לשפוט ספר לפי כריכתו. ובכל זאת, כקורא, אני אוהב שמשקיעים בי ומפתים אותי. את זאת עושה הכריכה של ספר הביכורים של ברנדון מול. לא נדרש לשם כך יותר מדי – פשוט לא להרוס את העטיפה המקורית, עם המכשפה הרכונה על גדם עץ ומביטה בחיוך ממזרי מעבר לכתפה, ועם פונט הכותרת המעוצב.

הסיבה שאני מדבר על הכריכה, היא, כמובן, שעוד לא קראתי את הספר. כל מה שאני יכול להגיד עליו בשלב זה, הוא שהוא משך את תשומת לבי, ואם ספר פנטסיה על שמורה של יצורים קסומים נשמע לכם מסקרן, יכול מאוד להיות שהוא ימשוך גם את תשומת לבכם.

אז, על מה "פייבלהייבן" בעצם? בבקשה:

עלילת הספר – מגב הכריכה

במשך מאות שנים נאספו יצורים קסומים אל מקלט נסתר בשם פייבלהייבן כדי לא להיכחד. השמורה היא אחד המבצרים האחרונים של קסם אמיתי. מהלך קסם? בהחלט. מרגש? אין ספק. בטוח? ובכן, למעשה, ההפך מכך…

לקנדרה ולאחיה סת אין כל מושג שסבא שלהם הוא המשגיח הנוכחי של פייבלהייבן. בתוך היער המגודר חלים חוקים עתיקים השומרים על הסדר בין טרולים תאבי בצע, סאטירים שובבים, מכשפות חורשות רעה, שדוניות מרושעות ופיות קנאיות. אך כאשר החוקים מופרים יוצא לחופשי רשע רב עוצמה וקנדרה ואחיה ניצבים בפני האתגר הגדול ביותר בחייהם – להציל את משפחתם, את פייבלהייבן ואולי אף את העולם כולו.

מה אומרים על ספר מי שקראו אותו? ובכן, לדברי סופר המדע הבדיוני, אורסון סקוט קארד – מחבר המשחק של אנדר, "כמו הארי פוטר, פייבלהייבן הוא ספר שניתן לקרוא בקול רם באוזני כל המשפחה, ומבוגרים וילדים גם יחד יפיקו ממנו עונג צרוף. עשו לעצמכם טובה – אל תחמיצו את רומן הביכורים של ברנדון מול, סופר שבבירור עומד להיות דמות מרכזית בפנטזיה הפופולרית".

כריסטופר פאוליני, מחבר סדרת הירושה (אראגון), אמר על הסדרה, "ספרי פייבלהייבן כה מבדרים שקראתי את שלושת הראשונים בבת-אחת. הם גרמו לי לעבור מעמוד לעמוד עד 04:40 בבוקר. כל ספר היה טוב יותר מקודמו! ברנדון מול הוא סופר פנטסיה חדש וכשרוני, ואני לא יכול להמתין עד שאוכל לקרוא עוד ממנו. העולם שיצר הוא עמוק, מרתק, קסום ומלא בתגליות מפתיעות וסכנות בלתי-צפויות. במיוחד אהבתי את שתי הדמויות הראשיות שלו, קנדרה וסת. שניהם מתנהגים כמו אנשים רגילים, ובניגוד לאחים בדיוניים רבים, הם עוזרים זה לזה ותומכים זה בזה בעת צרה. סדרת פייבלהייבן היא אחת מן הפנטסיות המהנות ביותר שקראתי בשנים האחרונות. אני רק מצטער שלא יכול הייתי לקרוא אותה כשהייתי בן עשר או שתים-עשרה".

 

 

פרק ראשון לקריאה

האתר הרשמי של ברנדון מול (באנגלית)

האתר הרשמי של פייבלהייבן (באנגלית)

פייבלהייבן – סדרת פייבלהייבן

ברנדון מול

מאנגלית: יונתן בר

הוצאת אופוס (2013)

320 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.