אש – קריסטין קאשור

ינואר 15, 2013

אש - קריסטין קאשור - הספרייה הפנטסטית

יצא בעברית "אֵש" – הספר השני (לאחר "מחוננת") בסדרת ספרי "שבע הממלכות", מאת הסופרת קריסטן קאשור

כאשר יצא הספר "מחוננת", ב-2011, הוא הפך ללהיט מידי בקרב ילדים ובני נוער בישראל. בכך, סלל את הדרך לתרגום ספרי ההמשך על ידי הוצאת כנרת. "מחוננת" היה הספר הראשון בסדרת "שבע הממלכות", המתרחשת בעולם בו חיים מחוננים – בני אדם בעלי יכולות מופלאות שונות המבדילות אותם מבני האנוש הרגילים. אלה מעוררים מצד אחד פחד וטינה ומצד שני, מנוצלים ככלי משחק על ידי המלכים לשם הגשמת מטרותיהם.

הספר הראשון הכיר לנו את שבע הממלכות דרך עיניה של קטסה, מחוננת שניחנה בכישרון קטלני במיוחד – הכישרון להרוג. כישרונה של קטסה נוצל היטב על ידי דודה, המלך רנדה, שהיה שולח אותה ללכוד ולחסל את כל מי שחפץ במותו. כך לפחות עד ש… ובכן, בשביל לדעת את זה תצטרכו לקרוא את הספר בעצמכם.

ב"אֵש", ספר ההמשך, מזמינה קריסטין קאשור את קוראיה לשוב אל שבע הממלכות, והפעם אל ארץ הגיאיות. הספר החדש מתמקד בקורותיה של נערה מחוננת אחרת, בשם אש, אשר ניחנה בכוח שונה מזה של קטסה, אך מסוכן לא פחות בדרכו. "אש" מצטרף למסורת המתהווה והמבורכת של ספרי נוער אשר במרכזם דמות נשית עצמאית ורבת עוצמה.

מגב הכריכה

בארץ הגיאיות, הרחק מעבר להרי המזרח של שבע הממלכות, חיה אֵש – נערה קסומה, האחרונה מבני מינה, שניחנה ביופי מכשף וביכולת לשלוט במחשבותיו של כל יצור חי. אש מתעבת את כוחותיה המפלצתיים ומתבודדת ביערות, הרחק מעיר המלך ומהעבר האפל של משפחתה. עד שיום אחד מוצא אותה הנסיך בריגן, מפקד הצבא ואחיו של המלך, ודורש ממנה להשתמש בכוחותיה כדי להכריע מלחמה איומה. עד מהרה אש נשאבת למאבק קטלני עם פשעי העבר, עם סכנות ההווה ועם ערפלי העתיד – מאבק על גורל הממלכה, על רגשותיה שלה ועל חייה.

על המחברת

קריסטין קאשור הינה סופרת פנטסיה אמריקאית. קאשור נולדה ב-1976 באזור כפרי בצפון-מזרח פנסילבניה ולרשותה תואר שני בספרות ילדים. "מחוננת", ספרה הראשון, ראה אור ב-2008.

קאשור מעידה על עצמה שהייתה תולעת ספרים כבר מימי ילדותה והעבירה את מרבית זמנה בקריאה ובחלימה בהקיץ – "הכנה מושלמת לכתיבה", לטענתה. בגיל 18 הלכה ללמוד בוויליאמס קולג' והעבירה שנה נוספת בסידני, אוסטרליה. לאחר לימודיה פיתחה "התמכרות למעברי דירה" והתגוררה לפרקים בניו יורק, בוסטון, קיימברידג', אוסטין, פנסילבניה, איטליה ואפילו בלונדון.

בתקופה בה התגוררה בבוסטון, רכשה קאשור תואר שני בספרות ילדים בסימונס קולג'. אף על פי שהשיבה אל ספסל הלימודים כמעט הרגה אותה, לדבריה, היא גם כיוונה אותה אל הכתיבה לבני הנעורים. השאר הוא היסטוריה. קאשור החלה לכתוב ולא הפסיקה מאז. למעשה, טוענת קאשור היא מכורה לכתיבה במידה שגורמת להתמכרות שלה למעברי דירה להיראות כמו מוזרות חיננית, בלבד.

 

אֵש – פרק ראשון

הבלוג של קריסטין קאשור

חובבי "שבע הממלכות" בפייסבוק

אֵש – סדרת "שבע הממלכות"

קריסטין קאשור

מאנגלית: יעל אכמון

הוצאת כנרת (2013)

398 עמודים

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.