הקמע – קללת שומרת האבן

ינואר 7, 2013

הקמע: קללת שומרת האבן - קומיקס בעברית - הספרייה הפנטסטית

קללת שומרת האבן הוא הספר השני בסדרת "הקמע", מסדרות הקומיקס המצליחות בעולם.

הרפתקאותיהם של אמילי ונאבין נמשכות בספר השני בסדרת "הקמע", סדרת הקומיקס של קאזו קיבואישי. לאחר שבספר הקודם, "שומרת האבן" אבדו האחים את אביהם, שנהרג בתאונת דרכים, ולאחר מכן, גם את אימם שנחטפה, הם נמצאים כעת במסע להשיב את אימם הביתה ואת הסדר לקדמותו. אבל כפי שהם מגלים, זה לא יהיה כל כך פשוט…

מגב הכריכה

אמילי ונאבין יוצאים לחפש את אימם שנעלמה באופן מסתורי. דרך דלת קטנה במרתף, המובילה לעולם שבו חיות מפלצות קטלניות ויצורים מוזרים, גילו אמילי ונאבין את הדרך המובילה לאמא. אבל אז התברר שהיא מחוסרת הכרה.

יש רק מקום אחד בעולם שבו יוכלו אמילי ונאבין למצוא עזרה: העיר היפהפייה קנליס. מצוידים באומץ, תושייה, ועם ארנב מופלא אחד, חבורת רובוטים וקמע מסתורי, יוצאים האח והאחות למסע אל עבר העיר הגדולה. אבל העיר היא מקום של מסתורין וסכנה. סכנה הרבה יותר גדולה ממה שהם יכולים לדמיין…

 

על הסדרה

כפי שכבר יודעים חובבי קומיקס מושבעים יותר ופחות, למרות המוניטין המפוקפק שיצא למדיום זה, קומיקס היא אמנות לכל דבר ועניין. ככזאת, היא מציעה ליוצריה ולחובביה מגוון עשיר של אפיקים בהם לנהל דיאלוג ולדון בנושאים שונים, קלילים ורציניים כאחד. מהבחינה הזאת, סדרת הקמע אינה שונה מספרים אחרים לילדים ולנוער, והיא אינה מהססת להציג (גם אם בצורה מוסווית) תכנים מורכבים, כגון יתמות, חרדת נטישה, התמודדות עם סביבה חדשה ועוינת והישרדות. וזהו חלק מיופיה.

במהלך הדרך, נדרשים אמילי ונאבין להתמודד עם סכנות רבות והם לומדים למצוא בתוכם תכונות כגון אומץ, תושייה, אמונה עצמית ונחישות. סיפור מסעם של האח והאחות להצלת אימם הוא סיפור התבגרות המגלה לדמויות ולקוראים כאחד, כי בכל אחד מאתנו ישנו כוח פנימי שהוא הקמע שלנו, ועושה זאת באופן שובה לב ומלא קסם.

על המחבר:

קאזו קיבואישי נולד בטוקיו ועבר עם משפחתו לארצות הברית בילדותו. הוא בוגר לימודי קולנוע באוניברסטת קליפורניה, ייסד ועורך את Flight Anthologies, סדרת קומיקס מצליחה ועטורת שבחים, הנחשבת כיום לאחת מיצירות הקומיקס החשובות בשנות האלפיים, וכן את Daisy Kutter: Last Train, קומיקס אשר זיכה אותו ב-YALSA, בפרס הספר הטוב ביותר ליצירות לנוער. כיום מקדיש קיבואישי את כל זמנו ליצירת קומיקס.

 

דוגמת קריאה מתוך "הקמע: קללת שומרת האבן"

 

האתר הרשמי של הקמע (אנגלית)

 

ביקורת על הספר הראשון – "שומרת האבן"

 

 

הקמע: קללת שומרת האבן

קאזו קיבואישי

כתר ספרים (עברית 2012)

מאנגלית: דנה זייברט

217 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.