פסקול "ההוביט" להאזנה חופשית

דצמבר 8, 2012

פסקול ההוביט: מסע בלתי צפוי - מוסיקה מהסרטים - הספרייה הפנטסטית

בעוד ימים ספורים נצא ל"מסע בלתי צפוי" עם ההוביט. בואו להאזין לפסקול שילווה אותנו בדרך!

לפני למעלה מעשר שנים, כאשר "שר הטבעות: אחוות הטבעת" יצא לאקרנים, הוא היה להיט עצום. הוא הצליח לעשות משהו שכמעט אף אחד לא האמין שאפשרי – לעבד את יצירתו של פרופסור טולקין לקולנוע בהצלחה. לפסקול הסרט ושני המשכיו, אשר הולחנו על ידי המלחין הווארד שור, היה חלק לא מבוטל בהצלחה זו. למעשה, עם צאתם לשוק היו ללהיט בפני עצמם, ועם כל יציאה של סרט חדש בטרילוגיה, יציאת הפסקול הייתה לחגיגה בפני עצמה עבור חובבי המוסיקה מהסרטים.

לפיכך, אין זה מפתיע כי כאשר פיטר ג'קסון חזר לביים טרילוגיה חדשה–הפעם על בסיס "ההוביט"–הוא שכר שוב את שירותיו של המלחין האגדי. לכל מי שמבין דבר או שניים ברור, כי הפסקול הוא אחד מן האלמנטים המרכזיים בפרויקט, והוא אחד מן המרכיבים לפיהם ייבחן על ידי קהל המעריצים והמבקרים. אבל אם לפני עשור היה עלינו לחכות עד לשחרור הפסקול למכירה, הרי שכיום הזמנים השתנו. לא זאת בלבד שפסקול "ההוביט: מסע בלתי צפוי" זמין ברשת, באופן חוקי ובחינם, הוא אף זמין להאזנה לפני שהסרט הגיע למסכים. הרווח כולו שלנו, ולא נותר לי אלא להסיר את הכובע בפני האנשים אשר עומדים מאחורי ההחלטה.

לשם ההגינות, עליי לספק מילת אזהרה: האזנה לפסקול וקריאה של שמות הנעימות עלולות לספק ספוילים לסרט עצמו. ההחלטה האם להאזין לפסקול כעת, או לחכות עד לאחר שתראו את הסרט, נמצאת בידיכם.

 

פסקול הסרט "ההוביט: מסע בלתי צפוי" להאזנה

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.