כנס "הפנקס" לספרות ילדים ישראלית

אוקטובר 9, 2012

על הכאן ועכשיו - כנס לספרות ילדים ישראלית - הספרייה הפנטסטית

ענף ספרות הילדים פורח ודינמי. אז למה אין כנס המוקדש לנושא? אז זהו, שעכשיו יש!

"הספר מת"! "ילדים כבר לא קוראים"! נשמעות אותן קריאות שבר כל שנה. ואכן, אין ספק שעולם הספרות רואה בשנים האחרונות תמורות רבות ומרתקות. אבל אם הספר אכן מת, וכל מה שמעניין ילדים היום זה טלוויזיה ומשחקי מחשב, מדוע ענף ספרות הילדים והנוער רוחש ופעיל יותר מאי פעם? מדוע אין-ספור ילדים נרגשים, בארץ ובעולם, ממתינים בהתרגשות ובקוצר סבלנות לקראת פרסום הספרים החביבים עליהם? מדוע ישנו שיח ער ונרחב יותר מאי-פעם בנושא ענף זה של הספרות, הן בקרב קהל היעד שלו והן במסדרונות האקדמיה?

אתר "הפנקס", בשיתוף "סיפור פשוט – חנות ספרים", מזמינים אתכם לכנס ראשון מסוגו! בואו לצלול אל נבכי העולם המרתק של ספרות הילדים ולהסתכל לסוגיות הקשורות לכאן ולעכשיו בעיניים! האם ילדים מודרים מתחום הספרות על-ידי המבוגרים? האם ישנם עדיין קולות מושתקים ושל מי? האם ספר אינטראקטיבי הוא ספר? האם יש תחכום ספרותי ב"יומנו של חנון"? ועוד ועוד.

בואו לפגוש כמה מן הדמויות המובילות בתחום בישראל, להאזין ולקחת חלק בדיון, ליהנות מאסופה מקורית ומאוירת של שירה לילדים ולהתרשם ממגוון רחב של ספרים, אשר ראו אור בהוצאות עצמאיות המתמחות בספרות לילדים.

בין משתתפי הכנס: עטרה אופק, אורי אשי, מרית בן-ישראל, אבירמה גולן, אורנה גרנות, דר' ורד גינזבורג, דר' יעל דר, תמר ורטה-זהבי, נורית זרחי, טלי כוכבי, שירה לפידות, רותו מודן, אורן משה, שהם סמיט, מיכל פז-קלפ, חנוך פיבן, ומירה רשתי.

הפרטים:

איפה?

הכנס יתקיים ב"מדיטק" בחולון

מתי?

ביום ב', ה-5.11.2012, בין השעות 09:00 – 16:00

אפשר לקבל פרטים נוספים?

כמובן, בבקשה!

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.