איגריין האמיצה – קורנליה פונקה

אוגוסט 26, 2012

איגריין האמיצה - ספרי פנטזיה לילדים ולנוער - הספרייה הפנטסטית

ספר חדש בעברית לסופרת הילדים והנוער, קורנליה פונקה, מחברת טרילוגיית "לב של דיו" ו"מלך הגנבים"

קורנליה פונקה היא סופרת ילדים ונוער ידועה ואהובה בארץ מולדתה, גרמניה. אולם רק בשנים האחרונות זכתה לעדנה בשוק הבינלאומי, בעיקר בעקבות הסרט "לב של דיו", בכיכובם של ברנדון פרייז'ר ואנדי סירקיס. מתוך ספריה הרבים, תורגמו לעברית "מלך הגנבים", וכן שלושת ספרי הטרילוגיה "לב של דיו", כאשר הספר האחרון בטרילוגיה יצא רק מוקדם יותר השנה.

לאחרונה הוציאה הוצאת "זמורה ביתן" ספר נוסף של המחברת, בעברית – "איגריין האמיצה". גיבורת הספר היא איגריין, ילדה בת עשר אשר חיה בטירה עתיקה עם משפחתה, הידועה בכל הממלכה בשל היות כל חבריה קוסמים מוכשרים וחזקים. אך איגריין לא רוצה להיות קוסמת, היא רוצה להיות אבירה. ובספרים, כמו בספרים, הסיפור מתחיל כאשר איגריין מקבלת הזדמנות להוכיח עצמה כאבירה מן השורה הראשונה!

כמו בספריה הקודמים, גם ב"איגריין האמיצה" מציגה פונקה אהבה רבה לפנטסיה ולספרים, ומציעה לקוראיה נקודת הסתכלות חדשה על סיפורי האגדות, על ספרים ועל החיים בכלל. כמו כן, עיטרה המחברת את הספר באיורים פרי עטה, אשר מעשירים את הספר ומעניקים לקוראים הצצה נוספת אל עולמה עתיר הדמיון.

תקציר העלילה מגב הספר

"מחר אהיה בת עשר, סיזי! ועדיין לא הייתה לי אפילו הרפתקה אחת."

איגריין גרה במצודת מרגנית וחולמת להיות אבירה. אבל איך תגשים את החלום כשהיא חייבת לשנן כל הזמן כשפים וללמות להכין שיקויים כדי להיות קוסמת דגולה כמו בני משפחתה?

הכול משתנה ביום הולדתה העשירי, כשהוריה מאבדים כבמטה קסם את דמותם האנושית והקוסם גילגלד מאיים להשתלט על מצודת מרגנית. איגריין נקראת להציל את המצב ויוצאת אל הגבעות שמעבר ליער הלוחש, אל ההרפתקה שתמיד חיכתה לה. האם סוף-סוף תוכיח לכולם שהיא נועדה להיות אבירה?

 

הוצאת זמורה ביתן: סדרת מרגנית – ספרי מופת לילדים ולנוער

יצא לאור: 2012

207 עמודים

איורים פרי עטה של החברת

תרגום מגרמנית: חנה לבנת

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.