קלאנג – משחק חרבות מציאותי

יוני 15, 2012

קלאנג - קיקסטרטר - ניל סטיבנסון - הספרייה הפנטסטית

סופר המד"ב, ניל סטיבנסון, השיק קיקסטרטר ליצירת משחק וידיאו עם לוחמת חרבות עם חרבות מציאותיות.

שלטים רגישים לתנועה (כגון Wii, Kinect ודומיהם) יצרו סוג חדש לגמרי של משחקי וידיאו. אבל למרות שיש שלל שלטים, הגאים, אקדחים ורובים מתקדמים, תחום אחד נותר מאחור עד היום – לוחמה בחרבות. סופר המד"ב והפנטסיה, ניל סטיבנסון ("תור היהלום", "קריפטונומיקון" ועוד רבים אחרים) מתכנן לתקן את המעוות, באמצעות משחק וידיאו חדש בשם "קלאנג" (Clang) – כמו הצליל אותן משמיעות חרבות ברזל כאשר הן פוגשות זו בזו. לשם כך, השיק המחבר קיקסטרטר (גיוס כספים המבוסס על פנייה לקהל במקום לחברות ולמשקיעים כבדים).

הרעיון מאחורי הקיקסטרטר של סטיבנסון הוא ליצור משחק בו הלוחמה עם החרב תהיה מציאותית לחלוטין, ללא צורך ללחוץ על הדק או ללחוץ על כפתור כדי להניעה. במקום הדק או כפתורים בקלאנג ישתמשו השחקנים בחרבות מציאותיות, עליהן "יולבשו" חיישני תנועה שישדרו את תנועות השחקנים ואת מיקומם אל המשחק.

בשלב הראשון, יהיה על השחקנים לרכוש את הציוד ולהרכיבו בעצמם, כאשר הגרסה הראשונה של המשחק תתמקד בלוחמה עם חרב ארוכה דו-ידנית. אך בסופו של דבר, אם המשחק יצליח, יכול להיות שסטיבנסון וחבריו יעברו ליצור גם "שלטי חרב" מיוחדים שידמו מגוון רחב של סוגי חרבות.

אם הפרויקט של סטיבנסון יצליח, משמעות הדבר היא בעצם סוף לתנועות המוגבלות של משחקי המחשב. לא עוד לחיצה על כפתורים ביחד או בנפרד כדי להשיג מספר תנועות אוטומטיות. כדי להילחם, תצטרכו לדעת להילחם, וכל האמצעים יהיו כשרים. אני משער שמלבד האתגרים של התוכנה ושל חומרת החרב, יהיה צורך למצוא פתרון גם לאפקט המכה. כלומר, החרב צריכה להיבלם על ידי משהו, שאם לא כן, קיים סיכוי סביר שהחרבות ינועו אחת אל תוך השנייה. גם אם לא, הרי שהעומס של בלימת החרב באוויר פעם אחר פעם צפוי להיות מתיש לא פחות מקרב חרבות אמתי…

כדי לגרום לפרויקט הזה לקרות, סטיבנסון וחבריו מבקשים לגייס 000,$500 דולר (בלבד). נכון לכתיבת שורות אלו, הם הצליחו לגייס $249,698 דולר בתוך מספר ימים. נתון מרשים, אך הדרך עדיין ארוכה. כך או אחרת, בהחלט מדובר בפרויקט מרתק ששווה לעקוב אחריו.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.