כנס בדיון – דתות העבר, דתות העתיד

יוני 3, 2012

 

בדיון 2012 - אירועי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

 

כנס בִּדְיוֹן מתקיים מדי שנה במהלך שבוע הספר העברי, ובהתאם, מוקדש לספרות הפנטסיה והמדע הבדיוני.

מדי שנה מתקיימים בישראל כנסים רבים בנושא פנטסיה ומדע בדיוני, ולכל אחד מוקד מעט שונה. כנס "בִּדְיוֹן" מוקדש לספרות ספקולטיבית, ובולט בכך מכנסים אחרים אשר מכילים גם תכנים מן הקולנוע, הטלוויזיה ואמצעי מדיה נוספים. הכנס מיועד לקוראים עבורם הספר תופס מקום עיקרי באהבת הז'נרים הספקולטיביים.

נושא הכנס השנה הוא "דתות העבר, דתות העתיד", ובאמת, אין ספק כי נושא הדת והאמונה העסיק לא מעט סופרים וסופרות פנטסיה ומדע בדיוני. אין זה מפתיע בהתחשב במקום המרכזי השמור לדת גם בעולמנו אנו, בין אם בשל הדת עצמה ובין אם בשל השלכותיה והמאבקים שלעולם אינם מאחרים להגיע בעקבותיה. נושא טעון.

בנוסף, השנה הצליחו מארגני הכנס לגבש צוות מרתק במיוחד, אשר כולל כמה מן הדוברים הרהוטים, המלומדים והמעניינים ביותר המוכרים לי, ביניהם: אורי ליפשיץ, אשר מנהל את המושב הראשון ואבנר שחר קשתן, אשר מנהל את המושב השני – שניהם דוברים בחסד. אליהם יצטרפו מרצים מרתקים, כגון רז גרינברג, דמיאן הופמן, גלי גולן ועוד.

הכנס מתחיל ב-18:30 ונמשך עד שעות הערב. כרטיס לכולו, ללא כל הנחה, עולה בסך הכול 50 ש"ח. לכן, השנה, יותר מתמיד, אני ממליץ בחום להגיע לכולו וליהנות ממנו במלואו. זה לפחות מה שאני מתכנן לעשות.

הכנס יתקיים ביום ראשון, 10 ליוני, 2012, בספריית "שער ציון", שבבית אריאלה בתל אביב.

לפרטים נוספים על בדיון 2012

(דיסקליימר: האימג' המצורף נוצר על ידי לשם המחשה בלבד, ואינו מזוהה עם הכנס או עם מארגניו)

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.