ספר חדש לג'יי. קיי. ראולינג

פברואר 26, 2012

הספר חדש של ג'יי. קיי. ראולינג - הספרייה הפנטסטית
זה מה שתראו עכשיו באתר הרשמי של ג'יי. קיי. ראולינג

הסופרת ג'יי. קיי. ראולינג, מחברת סדרת ספרי הארי פוטר, חתמה על חוזה לכתיבת ספר חדש!

ג'יי. קיי. ראולינג - מחברת הארי פוטר - הספרייה הפנטסטיתכאשר סיימה את כתיבת שבעת ספריה המגוללים את קורותיו של הקוסם הצעיר, הארי פוטר, הסופרת המפורסמת בעולם דיברה על תחושת אבל – ולא לחינם. הארי פוטר היה, ובמידה רבה עודנו, תופעה מיוחדת במינה. מעריציה של ראולינג נחלקים לאלו אשר ציפו בכיליון עיניים לחדשות בדבר שובה של המחברת לכתיבה, ואלו אשר קיוו כי לא תוסיף לכתוב עוד לעולם, כדי שלא תהרוס איכשהו את העולם אותו למדו לאהוב. בכל מקרה, מסכימים כולם, כי ראולינג, אשר התחילה את דרכה כאם חד-הורית ודלת אמצעים, כבר אינה זקוקה לכתוב עוד מילה לפרנסתה.

בשנה שעברה, נראה כי סופרת הילדים מצאה פשרה בדמות אתר אינטראקטיבי בשם פוטרמור – מחווה לקהל המעריצים הנאמן, ומרחב בו יוכלו להמשיך לחוות ולחיות את עולמו של הארי פוטר לאחר תום סדרת הספרים והסרטים. אולם למרות ההכרזות המלהיבות, ההבטחות וההד התקשורתי העצום, האתר המובטח מקרטע בשלב ניסיוני כבר חודשים ארוכים. ככל שהימים חולפים, כך הסיכוי שהאתר ייפתח אי-פעם—שלא לומר יצליח—פוחתים והולכים.

כעת, נראה שראולינג החליטה לשוב אל עולם הספרות, לאחר שחתמה על חוזה לפרסום ספר חדש! אולם לפני שמעריצי הארי פוטר פותחים את בקבוקי השמפניה, יש לציין כי מדובר בספר למבוגרים. בינתיים, כיאה למה שהתרגלנו מן הסופרת עד היום, מעטה חשאיות אופף את הספר החדש, אשר נושאו, שמו ותאריך יציאתו שמורים כולם בסודי סודות.

בתוך דקות מפרסום ההודעה הייתה הרשת כמרקחה, עם השערות לגבי הנושא והז'אנר של הספר המתוכנן. כרגע, השמועות מרמזות על כך שהספר יהיה מותחן בלשי. מעניין לציין כי הזכויות לפרסום הספר באנגלית נרכשו על ידי ההוצאה אשר עומדת מאחורי פרסום סדרת "דמדומים", של סטפני מאייר. איזה עולם קטן. מובן כי המשמעות של צעד זה, היא שראולינג שרק לאחרונה נטשה את הסוכן הספרותי שליווה אותה מימיה הראשונים כסופרת, השאירה כעת מאחור גם את הוצאת בלומסברי, אשר נתנה בה אמון ראשונה.

בהודעה אותה פרסמה הסופרת לעיתונות אמרה: "למרות שנהניתי מכל דקה בכתיבתה, הספר הבא שלי יהיה שונה מאוד מסדרת הארי פוטר, אשר פורסמה בצורה כה מבריקה על ידי בלומסברי ושאר ההוצאות מכל רחבי העולם. החופש לחקור מקומות חדשים, הוא המתנה שהצלחתו של הארי העניקה לי, ואם אותם מקומות חדשים, זה נראה כמו הצעד ההגיוני להחליף גם מוציא לאור". ניל בלייר, הסוכן הספרותי החדש של ראולינג, סירב למסור פרטים על הספר החדש, וציין רק כי מדובר ב"חדשות מרגשות".

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.