ביקור ממפלצת

דצמבר 29, 2011

 

ביקור ממפלצת - ספרות פנטזיה לנוער - הספרייה הפנטסטית

A Monster Calls הוא אולי הספר המרהיב והמסקרן ביותר שראיתי השנה, ובשבילי, זה הרבה מאוד.

מכיוון שאני עובד לבד ולא יכול לדווח על כל מה שאני רוצה, בדרך כלל, אני משתדל לבחור קודם ידיעות שרלוונטיות לחובבי פנטסיה דוברי עברית. אבל מדי פעם בפעם מופיע דבר מה מן העולם, שהוא כה מעניין ומסקרן, שאפילו אם לעולם לא יהיה זמין בעברית, אני מרגיש שאני מוכרח לספר עליו. כזה הוא A Monster Calls, מאת פטריק נס, המאויר על ידי ג'ים קיי. וגם הסיפור שמאחורי הספר (תרתי משמע) מעניין לא פחות.

מגב הספר
בשבע דקות אחרי חצות הליל, קונור בן השלוש-עשרה מתעורר ומגלה מפלצת מחוץ לחלון חדרו. אך זו אינה המפלצת לה קונור ציפה – הוא ציפה לזו מן הסיוט שלו, הסיוט שרדף אותו כמעט בכל לילה מאז שאמו התחילה את הטיפולים. המפלצת בחצר האחורית של ביתו שונה. היא עתיקה. ופראית. והיא רוצה משהו מקונור. משהו נורא ומסוכן. היא רוצה את האמת.

מן הרעיון האחרון של הסופרת עטורת הפרסים סיונאן דאווד—שמותה בטרם עת, עקב מחלת הסרטן, מנע ממנה לכתוב את הספר בעצמה—פטריק נס טווה סיפור מהפנט, אפל ומשעשע על קונדסות, על אובדן ועל מפלצות – הן האמתיות והן אלו הדמיוניות.

בקרו באתר הרשמי של פטריק נס (המחבר)
בקרו באתר הרשמי של ג'ים קיי (המאייר)

ואל תשכחו לספר לנו מה דעתכן/ם, בבקשה.

הטיזר המהמם של הספר

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.